آفتاب

صدور 530 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در البرز

صدور 530 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در البرز

کرج-ایرنا- مدیر کل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت که از سال گذشته تا کنون بالغ بر 530 میلیون دلار مجوز هیات سرمایه گذاری خارجی در این استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح روز چهارشنبه در بازدید از پروژه های سرمایه گذاری خارجی 'نورونوردیسک پارس' در شهرک دارویی برکت و پروژه صنایع غذایی لذیذ خوراک در شهرک صنعتی نظر آباد به مناسبت دهه فجر و با هدف بررسی مشکلات سرمایه گذاران استان، افزود: همچنین در سال 94، شش شرکت سرمایه گذاری خارجی و در سال 95 حدود 10 شرکت سرمایه گذاری خارجی در استان البرز سرمایه گذاری کرده اند.
وی اضافه کرد: عمده این سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اروپایی بوده اند.
فلاح گفت: ورود تکنولوژی، علم مدیریت و دانش بازاریابی از سایر کشورها به ایران از جمله مزایای سرمایه گذاری خارجی است و در همین زمینه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز حمایت و آمادگی لازم را برای رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی دارد.
شرکت دارویی نورونوردیسک پارس در حوزه تولید قلم های انسولین فعالیت دارد و در زمان حاضر کارخانجات این شرکت در کشورهای دانمارک، فرانسه، برزیل، روسیه و چین مستقر است و با استقرار این کارخانه در ایران نیاز کشورمان به قلم انسولین تامین می شود.
همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی شرکت صنایع غذایی لذیذ خوراک شرکت East food oyبا مشارکت 65 درصد سرمایه گذاری خارجی صادر گردیده و این شرکت در زمینه تولید ساندویچ های سرد فعالیت می کند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1622702

وبگردی