آفتاب
اثر سید عباس موسویان؛

کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» رونمایی شد

کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» رونمایی شد

کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» در حاشیه پنجاه و سومین هم‌اندیشی مدیران و پنجمین هم‌اندیشی اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» در حاشیه پنجاه و سومین هم‌اندیشی مدیران و پنجمین هم‌اندیشی اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رونمایی شد.

کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» اثر مشترک حجت الاسلام سید عباس موسویان و حسین میثمی، محصول گروه نظام‌ها و مطالعات انقلاب  اسلامی مرکز پژوهش‌های جوان بوده که به تازگی به زیور طبع آراسته شده است. در ادامه معرفی کوتاهی از این کتاب را خواهیم خواند:

ارزیابی تجربه نظام بانکی در سه دهه اخیر نشان می‌دهد که هر چند در این دوره اقدامات و تلاش‌های قابل تقدیر زیادی در راستای اجرای بانکداری منطبق با شریعت صورت پذیرفته است، اما با این حال هنوز هم چالش‌های بسیار مهمی وجود دارند که اسلامی بودن عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را به چالش می‌کشند. شاید به دلیل وجود همین چالش‌هاست که در حال حاضر برخی از نخبگان، مراجع تقلید (و فقها) و حتی عامّه مردم در رابطه با اسلامی بودن عملکرد نظام بانکی کشور تردید دارند.

سید عباس موسویان و حسین میثمی در کتاب «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» تلاش می‌کنند تا پس از پرداختن به تاریخچه، کارکردها و عملیات بانکی متعارف،  ضرورت طرح، اصول و مبانی بانکداری اسلامی، الگوها و مدل‌های اجرای بانکداری اسلامی را بدیهی دانسته و با پرداختن به فقه معاملات بانکی در بانکداری بدون ربا،‌ فلسفه جریمه و خسارت تاخیر تادیه و جایگاه نظارت و شورای فقهی در بانکداری بدون‌ ربا را تبیین کنند و در نهایت چالش‌های نظام بانکی کشور در اجرای بانکداری بدون ربا را با بیانی ساده و روان برای مخاطب جوان مورد بحث قرار دهند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه مراجعه نمایند.

کد N1622556

وبگردی