آفتاب

چاووش‌اوغلو: به محاکمه و تعقیب اعضای فرقه فتو در همه کشورها ادامه خواهیم داد

چاووش‌اوغلو: به محاکمه و تعقیب اعضای فرقه فتو در همه کشورها ادامه خواهیم داد

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که به محاکمه و تعقیب اعضای فرقه خشونت گرا و تروریستی فتو نه تنها در ترکیه بلکه در همه کشورهای جهان ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرآنلاین، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه سفر رسمی خود به پاراگوئه با الادیو لویزاگا، وزیر امور خارجه این کشور مذاکرات دو جانبه و بین هیات‌ها انجام داد که حدود 1.5 ساعت به طول انجامید.

سپس، وزیران خارجه دو کشور زیر توافقنامه‌های "دوستی و همکاری" و "ترابری هوایی" امضا گذاشتند.

چاووش‌اوغلو در کنفرانس مشترک رسانه‌ای با همتای پاراگوئه‌ای خود پس از انجام مذاکرات و امضای توافقنامه‌های مذکور از این کشور به خاطر همبستگی با ترکیه در پی کودتای نافرجام 15 جولای فرقه جنایتکار فتو و پشتیانی از مبارزه ترکیه با ارتباطات خارجی این گروه تروریستی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست خبری مشترک همچنین اعلام کرد: "جناب لویزاگا را در نیویورک در باره افراد و موسسات وابسته به فرقه خشونت گرا و تروریستی فتو در پاراگوئه اطلاع‌رسانی کرده بودم. تمام نهاد‌های دولت پاراگوئه این موضوع را با حساسیت فوق‌العاده‌ای از نزدیک دنبال می کنند. به محاکمه و تعقیب اعضای فرقه خشن و تروریستی فتو نه تنها در ترکیه بلکه در همه کشورهای جهان ادامه خواهیم داد، چون گروه‌های تروریستی جایگاهی در کشورهای دموکراتیک و مدنی ندارند. آنها فقد می توانند در مناطق کوهستانی پناه بگیرند. از آن که می بینیم کشور پاراگوئه نیز در این خصوص بسیار حساس عمل می کند، خرسندیم."

وی با تاکید بر این که پاراگوئه از یک پتانسیل خیلی بالایی برخوردار است و دو کشور قصد دارند روابط در زمینه‌های دیپلماسی، امنیت، آموزش و قانون را گسترش دهند، افزود: در مذاکرات دوجانبه و بین هیات‌های دو کشور مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه را مورد بحث و برسی قرار دادیم. همچنین تصمیم تشکیل سفارتخانه های ترکیه و پاراگوئه در دو کشور را گرفتیم.

52310

کد N1622289

وبگردی