آفتاب
آسوشیتدپرس گزارش کرد؛

دلایل ضعف اقتصاد گردشگری در اروپای غربی/ توریسم زیر سایه تروریسم

دلایل ضعف اقتصاد گردشگری در اروپای غربی/ توریسم زیر سایه تروریسم

اقتصاد گردشگری اروپای غربی در سال ۲۰۱۶ به پنج دلیل با ضعف روبه روشد که یکی از مهمترین‌ آن‌ها رواج تروریسم در این کشورها بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گردشگران در سال ۲۰۱۶ در رفتن به کشورهای اروپای غربی با احتیاط بیشتری عمل کردند و شهرستان‌های زیبای فرانسه و بریتانیا شاهد حضور گردشگران کمتری شدند.

یکی از دلایل این امر بحران پناهندگان و دلیل دیگر افزایش احساسات پوپولیستی در این کشورهاست. سه دلیل دیگر نیزموجب شده تا اقتصاد گردشگری برای غرب اروپا مثل همیشه نباشد.

تروریسم یکی از مهمترین دلایل کاهش صنعت گردشگری در کشوری چون فرانسه است و موجب کاهش ۳ درصدی آن در سال ۲۰۱۶ شده است.

عامل دیگربحران مهاجران سوری است که موجب شده تا بسیاری از کشورهای اروپای غربی تلاش کنند تا به طرق مختلف مانع ورود مهاجران از سوریه و دیگر کشورهای درگیر جنگ شامل لیبی و سودان شوند.

بر مبنای اطلاعاتی که از سوی سازمان توریسم جهانی ملل متحد ارایه شده ۴۶ میلیون توریست که برای تعطبلات یک‌روزه سفر کردند، از برلین، بروکسل یا فرانسه دیدار نکردند. نظرات پوپولیستی که بسیار به باورهای بیگانه ستیزی یا نژادی اعتقاد دارند، معتقدند این توریست‌ها از ترس مهاجران راهی این کشورها نشده‌اند. این در حالی است که در بریتانیا با توجه به موفقیت برگزیت و رشد احساسات ضدخارجی، تمایل توریست‌ها به رفتن به این کشور کمتر شده است.

از سوی دیگر افزایش ارزش یورو بسیاری از ارزهای دیگر جهان را تضعیف کرد و گرانی ارز موجب شد تا ارزش کالاها و خدمات در اروپا افزایش یابد. همین محدودیت‌ها موجب شده تا مسافران و به ویژه خانواده‌ها سفر به آسیا یا دیگر قاره‌ها را مناسبت تر از اروپا ارزیابی کنند.

در عین حال افزایش جرم و جنایت در اروپا از سوی گروه‌های سازمان‌دهی شده درمناطق شهری غرب اروپا از دیگر عوامل نگران کننده بوده است. در حالی که دولت‌های اروپایی تلاش کرده‌اند تا امنیت توریست‌ها حفظ شود اما شمار توریست‌هایی که قربانی این عوامل شده‌اند درحال افزایش بوده است.

کد N1622148

وبگردی