آفتاب
نگاه ويژه

فعال شدن مشروط واردات متفرقه‌ها

فعال شدن مشروط واردات متفرقه‌ها

به‌رغم آنکه وزارت صنعت ثبت‌سفارش واردکنندگان غیرنماینده‌ (متفرقه‌) را به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل بازار ارز، ابطال کرده بود اما بنا به ...

دنیای اقتصاد:به‌رغم آنکه وزارت صنعت ثبت‌سفارش واردکنندگان غیرنماینده‌ (متفرقه‌) را به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل بازار ارز، ابطال کرده بود اما بنا به مصوبه جدید، واردات این خودروها به‌صورت مشروط آزاد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال الزام وارد‌کنندگان به نمایندگی از شرکت مادر، حکم به ابطال ثبت‌سفارش واردکنندگان متفرقه از تاریخ اول مرداد تا 22دی‌ماه داده بود. حالا که نزدیک به دو هفته از این موضوع می‌گذرد وزارتخانه در تصمیم جدید خود ثبت‌سفارش‌ واردکنندگان متفرقه از ابتدای مرداد تا 13مهرماه را فعال کرده، اما وضعیت ثبت‌سفارش‌ها از 14 مهرماه به بعد را مشروط به تایید سازمان ملی استاندارد کرده است.

آنگونه که فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: 14مهرماه ثبت‌سفارش دو مرحله‌ای واردات خودرو آغاز شد بنابراین انعقاد قرارداد خدمات پس از فروش واردکنندگان غیرنماینده با نماینده رسمی به بعد از اخذ کد هشت رقمی ثبت‌سفارش خودرو موکول شد که این موضوع نیز در همین راستا صورت گرفته است. وی معتقد است فعال شدن ثبت‌سفارش متفرقه‌ها مشروط به تایید استاندارد رویه جدیدی است که همخوانی با روال گذشته ندارد. در حالی این تغییرات صورت گرفته است که سازمان ملی استاندارد با تایید نوع خودروها، مجوز لازم برای باز شدن ثبت‌سفارش را به دفتر مقررات ارائه کرده بود و هیچ‌گاه بعد از تکمیل فرآیند ثبت‌سفارش دخالتی در تایید استاندارد خودروها نداشت.

کد N1622004

وبگردی