آفتاب
امام جمعه موقت تهران در دیدار با امام جمعه یزد:

تداوم انقلاب در گرو اطاعت از ولایت است/دوری روحیه امام از سازشگری

تداوم انقلاب در گرو اطاعت از ولایت است/دوری روحیه امام از سازشگری

یزد- امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برخاسته از بطن مردم بود و تداوم این انقلاب در گرو اطاعت از ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدکاظم صدیقی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: به خواست خداوند متعال و مدیریت امام راحل، انقلاب ایران انقلابی برای مقابله اسلام با کفر بود.

وی با بیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت دینی و اسلام ناب محمدی (ص) با برای مردم به ارمغان آورد و به مردم ایران عزت و اقتدار بخشید، افزود: امروز نیز  پرچم انقلاب و نظام به رهبر معظم انقلاب سپرده شده است و مسیر عزت ملت ایران تداوم یافته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز برخی در کشور به دنبال این هستند که با هوچی‌گری و بازی‌های سیاسی برای این نظام و انقلاب جانشین پیدا کنند، اضافه کرد: مملکت شیعه بی صاحب نیست که هرکسی هر آنچه خواست انجام دهد همانگونه که پیش از این، برخی که برای نظام و امام به دنبال جانشین‌هایی بودند، نتوانستند خواست خدا و مسیر سعادت ملت مسلمان ایران را تغییر دهند.

وی همچنین به تشریح ویژگی های امام خمینی (ره) پرداخت و عنوان کرد: شجاعت و صلابت کلام امام در تاریخ این انقلاب بی نظیر بوده و همواره چشم طمع دشمنان را از این نظام دور داشته اما دشمن به دنبال نقشه های خود بوده است.

صدیقی، دشمن ستیزی را از دیگر ویژگی‌های امام راحل برشمرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با شجاعتی که داشت روح سازش را از خود دور کرده بود و مصداق بارز اهل یقین بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما نیز باید چنین ویژگی هایی داشته باشیم، تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی از دیگر ویژگی های امام بود که این ویژگی را امروز در رهبر معظم انقلاب نیز می بینیم که در جریان فتنه حق را از باطل جدا کردند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه برای حفظ این انقلاب باید با ولی امر مسلمین همراه بود، تصریح کرد: متاسفانه در جریان فتنه برخی از این همراهی خودداری کردند و نتیجه آن را دیدند و غافل بودند که بود و نبودشان نمی تواند جلوی حرکت انقلاب را بگیرد.

وی بیان داشت: امروز باید با شناخت دشمن در حفظ این نظام قدرتمندتر از گذشته اقدام کنیم تا پرچم این نظام را به دست صاحب حقیقی آن برسانیم.

کد N1621733

وبگردی