آفتاب

رای مثبت پارلمان عراق به طرح اقدام متقابل علیه فرمان ترامپ

رای مثبت پارلمان عراق به طرح اقدام متقابل علیه فرمان ترامپ

پارلمان عراق در واکنش به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور از جمله عراق، طرح مقابله به مثل با اتباع آمریکایی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه، پارلمان عراق امروز - دوشنبه- به طرح مقابله به مثل در برابر فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به خاک آمریکا، رای مثبت داد.

«حنان الفتلاوی»، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق پیش از این با انتقاد شدید از تصمیم روز جمعه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، مبنی بر صدور دستوری اجرایی جهت منع صدور روادید و ورود اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی را به بهانه جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک ایالات متحده آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع از دولت عراق خواست تا موضع صریح و رسمی علیه این دستور اتخاذ کند.

وی همچنین ادامه داد باید در روابط خود با آمریکا در زمینه‌های مختلف تجدید نظر کنیم.

بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی نیز از دولت عراق خواست تا با اقدامی متقابل به اتباع آمریکایی اجازه ورود به عراق را ندهد و تمامی اتباع آمریکایی حاضر در عراق را از این کشور اخراج کند.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نیز در واکنش به این اقدام ترامپ از دولت خواست تا اتباع آمریکایی را از عراق اخراج کند.

«زینب عارف البصری» از نمایندگان مجلس عراق از دولت این کشور خواست تا با احضار سفیر آمریکا اعتراض رسمی دولت عراق را به وی اعلام کنند. وی همچنین از دولت این کشور خواست تا در مقابل این اقدام آمریکا مقابله به مثل کند.

«عالیه نصیف» از نمایندگان مجلس عراق نیز از دولت کشورش خواست تا در اعتراض به این اقدام ترامپ قراردادهای نفتی خود با طرف‌های آمریکایی را به حالت تعلیق درآورد.

«وائل عبداللطیف» از وزرای سابق عراقی نیز از دولت این کشور خواست اقدامی متقابل علیه این اقدام رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اتخاذ کند.

پیش از نیز «احلام الحسینی» از نمایندگان پارلمان عراق و رئیس کمیته خارجی پارلمان این کشور از بررسی مقابله به مثل در خصوص این اقدام خبر داده بود.

 

 

کد N1620552

وبگردی