آفتاب

جذب مخاطب مهمترین ویژگی نهمین جشنواره تجسمی

جذب مخاطب مهمترین ویژگی نهمین جشنواره تجسمی

جعفری جلوه: جذب مخاطب بیشتر بارزترین ویژگی نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر

به گزارش ایلنا، محمدرضا جعفری جلوه  مدیر شبکه دو صداوسیما  و عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: آنچه در یک نگاه به چشم می‌آید، ایده‌ای است که در چند سال اخیر در جشنواره هنرهای تجسمی دنبال می‌شود در واقع آثار را محور کار قراردادن و موضوع را در اختیار هنرمند گذاشتن تا در رویدادهای مهم هنری حضور یابد  یک اتفاق ویژه است و این خود تحول و پویایی در نمایشگاه حاصل کرده است که  به نوعی به جشنواره غنا بخشیده است.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌آید  زمانی که با طیف وسیعی از ایده‌ها روبرو هستیم، هنرمند خودخواسته و بر اساس احساس مسئولیت و درک از پیرامون و شرایط، آنها را پیشنهاد داده و یا عرضه کرده است، که یکی از شاخصه‌های جشنواره هنرهای تجسمی است که می‌شود بیان کرد.

عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد، پیوستگی هنرها و درهم تنیدگی آنهاست که روابط بین آنها را موجب می‌شود و باعث یک خلاقیت و خلق بین رشته‌ای می‌شود، و باید مسیر در پیش گرفته شده را به فال نیک گرفت. آخرین نکته و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به چشم می‌خورد، جذب مخاطب بیشتر است. در واقع این جشنواره ارتباط بیشتری با مردم برقرار می‌کند تا اینکه بخواهد صرفا به عنوان یک محیط محفلی هنرمند برای هنرمند، باشد در حالیکه هنرمند اثرش را برای مردم خلق می‌کند و بی‌واسطه با مردم مواجهه می‌شود این موارد رویکردهای این جشنواره تجسمی است که می‌توان آن را لحاظ کرد.

جعفری جلوه در ادامه اظهار داشت، کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز اندیشه، بررسی، بحث و تصمیم‌گیری است که همه هنرها را در برمی‌گیرد. این کمیسیون تلاش می‌کند که  نگاه نقادانه و ارزیابانه نسبت به فعالیت‌های فرهنگی هنری به ویژه جشنواره‌های مختلف در حیطه‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی داشته باشد.

کد N1620318

وبگردی