آفتاب

اعتراض‌های گسترده به دستور ترامپ در سراسر آمریکا

اعتراض‌های گسترده به دستور ترامپ در سراسر آمریکا

اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده‌ای در شهر‌ها و فرودگاه‌های آمریکا علیه دستور منع صدور روادید توسط رئیس‌جمهوری آمریکا در سراسر این کشور صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار نفر از مردم روز یکشنبه در اعتراض به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال محدودیت‌ها برای ورود مسافران از هفت کشور با اکثریت مسلمان، در شهر‌ها و فرودگاه‌های آمریکا به راه‌پیمایی پرداختند.

موج دوم معترضان به این تصمیم ترامپ در ادامه تظاهرات خودجوش روز شنبه در فرودگاه‌های آمریکا و در پی اعمال دستورات صادر شده در مراکز حفاظت مرزی آمریکایی به وقوع پیوست.  این تظاهرات در ادامه روز به سمت غرب این کشور گسترش یافت.

یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات انجام گرفته در پارک بتری در جنوب منهتن و روبه‌روی مجسمه آزادی در بندر نیویورک انجام گرفت.

«چارلز شومر» سناتور دموکرات ایالت نیویورک به جمعیتی که برای اعتراض به دستورات ترامپ گرد آمده‌ بودند گفت که این دستورات با روح ارزش‌های آمریکایی تضاد داشته و آنها را غیرآمریکایی خواند.

وی که رهبر دموکرات‌های سنا است، همچنین افزود: «‌آنچه که ما در اینجا در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، مسئله مرگ و زندگی برای بسیاری محسوب می‌شود. من تا زمانی که این دستورات وحشتناک نقض و جایگزین نشود، از حرکت بازنخواهم ایستاد.»

جمعیت اعتراض کننده که گفته شده به حدود ده هزار نفر می‌رسید، کمی بعد به سوی دفاتر حفاظت مرزی آمریکا در جنوب منهتن حرکت کرد.

در واشنگتن نیز هزاران نفر در میدان لافایته روبه‌روی کاخ سفید شعار می‌دادند: «نفرت و ترس هرگز، پناهجویان اینجا پذیرفته‌ می‌شوند»

 

 

 

کد N1620115

وبگردی