آفتاب
یادگار امام(ره):

شکوفایی، توانمندی ، فقرزدایی و زندگی بهتر باید برای همه مردم فراهم شود

شکوفایی، توانمندی ، فقرزدایی و زندگی بهتر باید برای همه مردم فراهم شود

تهران - ایرنا - یادگار امام خمینی (ره) گفت:شکوفایی، توانمندی، فقرستیزی ، فقر زدایی ، از بین بردن تبعیض ها و زندگی بهتر باید برای آحاد مردم جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در حرم مطهر امام خمینی(ره) ضمن خیر مقدم به دولتمردان افزود: روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد مومنان تصدی حکومت نداشتند و امروز مومنان و متصدیان جامعه بیش از هر زمان وظیفه دارند دین را به کارآمدی بستر جامعه نشان دهند.
وی اظهار داشت: امسال دو تن از بزرگ ترین صحابی امام راحل و انقلاب و رهبران اصلی نهضت از جمله آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ در مقام خاک کشیدند.
رییس تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مسیری است که جبر تاریخ بر همه ما حکم می کند و امیدواریم خداوند سایه دیگر شاگردان امام راحل و از جمله رهبر معظم انقلاب را بر سر ما مستدام کند.
سید حسن خمینی یادآور شد: هر چه زمان جلوتر می رود باعث بلوغ و پختگی نظام می شود و امروز انقلاب در دست نسل جدید و جوان قرار دارد و همواره باید با خود ارزش ها و آرمان هایی را که انقلاب اسلامی به خاطر آن شکل گرفت، تکرار کنیم و یادآور شویم همانطور که شهیدان با خونشان این آرمان ها را آبیاری کردند و امروز به درخت تناوری انقلاب اسلامی تبدیل شده است، زحمات طاقت فرسای بزرگان انقلاب را که متحمل شدند، ارج می نهیم.
وی انقلاب اسلامی، دینداری و پاسداری از ارزش های دینی را از مهم ترین محورهای همیشگی سخنان رییس جمهوری دانست.
وی افزود: دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ایستادگی در مقابل حق کشی بن مایه حرکت آغازین انقلاب اسلامی بود و این در فرمایش امام راحل که فرمودند ما مدافع مظلوم و مقابل ظالم در تمام دنیا هستیم، تجلی می یابد.
یادگار امام راحل تصریح کرد: امروز دوره نسل های دوم و سوم انقلاب در پیش است و وظیفه نسل اول است که با شکوه و جلال این گفتمان های انقلاب اسلامی را منتقل کند.
سید حسن خمینی ادامه داد: خدا را شاکریم که پس از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ارزش ها و اشارات مستمر و استقامت بر ارزش ها توانستند این نهال برومند گفتمان امام راحل را در جامعه بیش از زمان و هر دوره ای دیگر بارور کنند.
وی خاطرنشان کرد: آینده پیش روی ما است و همه وظیفه داریم برای مصلحت آینده و جامعه اسلامی و فردای این سرزمین و نسل های آینده گفتمان عدالت طلب و صلح که می تواند زندگی بهتر، دنیای بهتر و آخرتی سرافرازتر را برای همه به ارمغان آورد تلاش کنیم و این اندیشه را در سایه گفتمان امام راحل برای خود داشته باشیم.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام ** 1053 ** 9314
خبرنگار: حمید شریفی کیا**انتشار: مهرنوش خانزائی
کد N1620090

وبگردی