آفتاب

تمامی استان اردبیل زیر صفر درجه، برخی مقاطع تحصیلی برای سومین روز تعطیل شدند

تمامی استان اردبیل زیر صفر درجه، برخی مقاطع تحصیلی برای سومین روز تعطیل شدند

اردبیل - ایرنا- شهروندان اردبیل یکشنبه شب و بامداد دوشنبه سردری را سپری کرده و دمای هوا در تمامی 10 شهرستان استان به زیر صفر درجه رسید و بیشترین شدت سرما در فرودگاه اردبیل با منفی 18.8 درجه گزارش شد.

به گزاش ایرنا، هواشناسی دمای هوا در این مدت را در شهرستان کوثر 17 درجه زیر صفر، سرعین 15 درجه زیر صفر، اردبیل 14 درجه زیر صفر، خلخال 10.1زیر صفر ، نمین 10 درجه زیر صفر، نیر 9.9در جه زیر صفر ، مشگین شهر 7.6 درجه زیر صفر، پارس آباد 6.8 درجه زیر صفر، بیله سوار 5.5 درجه زیر صفر و گرمی مغان 3.4 درجه زیر صفر اعلام کرد.
در این حال آموزش و پرورش نیز به علت سرمای شدید هوا مدارس در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی را روز دوشنبه در اردبیل ، انگوت، سرعین، خلخال ، گرمی، در شهرستان نیر و هیر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه و در مشگین شهر، نمین، اصلاندوز ، پارس آباد ، بیله سوارو لاهرود پیش دبستانی را تعطیل اعلام کرد.
همچنین بر اساس این اطلاعیه در اردبیل روز دوشنبه مقطع متوسطه دوره اول روستایی تعطیل، در نمین پیش دبستانی و ابتدایی روستایی تعطیل ، در شهر نمین ابتدایی با یک ساعت تاخیر ، در مشگین شهر ابتدایی با یک ساعت تاخیر و در خلخال متوسطه دوره اول با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.
مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل نیز با اعلام باز بودن راه های اصلی استان به رانندگان توصیه کرد که زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان صاف بوده اما هواشناسی اردبیل از فعالیت سامانه بارشی و سرد از بعداز ظهر سه شنبه و در روزهای پایانی هفته جاری در بیشتر نقاط این استان خبر داده است .
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
کد N1619934

وبگردی