آفتاب
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست؛

نقش مدارس طبیعت در شکل گیری شخصیت کودکان غیرقابل انکار است

نقش مدارس طبیعت در شکل گیری شخصیت کودکان غیرقابل انکار است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت نقش مدارس طبیعت در شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان گفت: موضوع آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان در عرصه محیط زیست و میزان علاقمندی آنها به طبیعت در شمار موضوع های مهم اما فراموش شده است.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اکنون برای نخستین بار این فرصت در قالب مدارس طبیعت به دست آمده تا امکان یادگیری خودانگیخته و خلاقانه را برای کودک فراهم کند.
وی به تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر رسالت خطیر مدرسه طبیعت و لزوم توسعه این مدارس اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی ما تربیت نسلی است که محیط بانان را در کنار خود و نه در مقابل خود بینند و این مهم با توسعه مدارس طبیعت محقق خواهد شد.
درویش همچنین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در خصوص گسترش مدارس طبیعت و لزوم تلاش برای برگزاری اردوهای دانش آموزی در این مدارس را مایه امیدواری برای ادامه مسیر دانست.
وی همچنین نوید برگزاری دوره ای این نمایشگاه در سایر استان ها با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها را داد و گفت: هدف از جمع شدن در این نمایشگاه قدردانی از جوان هنرمندی است که برای معرفی جذاب تر مدرسه طبیعت طی دوسال تلاش های زیادی کرده است.
این نمایشگاه شامل 50 قطعه عکس از مجموعه عکس های پوریا قلیچ خانی عکاس رسمی مدرسه طبیعت، دانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی، دارنده دیپلم افتخار و نفر دوم جشنواره دانشجوی فداکار در حوزه محیط زیست سال 95 و عکاس برگزیده نخستین جشنواره عکس در راه مدرسه است.
عبدالحسن وهابزاده ایده پرداز مدرسه طبیعت در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش های پوریا قلیچ خانی بر گسترش مدارس طبیعت و لزوم تلفیق هنر با رسالت این مدارس تاکید کرد.
قلیچ خانی نیز ضمن اشاره به تلفیق هنر و محیط زیست به عنوان یکی از گرایش های علم زیست شناسی حفاظت گفت: در پنج سال اخیر سعی کرده ام از طریق هنر بتوانم در راستای حفظ و فرهنگ سازی محیط زیستی فعالیت کنم.
دومین نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت از امروز تا 13 بهمن ماه از ساعت 10 تا 16 در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست دایر و ورود برای عموم علاقمندان به بخش کودک و محیط زیست، مدارس طبیعت و محیط زیست آزاد است.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور عبدالحسین وهابزاده بوم شناس و ایده پرداز مدرسه طبیعت، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و جمع زیادی از تسهیل گران مدارس طبیعت ایران، در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
علمی 9014**1834
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور**انتشاردهنده: ناهید شفیعی
کد N1619509

وبگردی