آفتاب

هشدار توقف در خدمات بهداشتی/ بدهی 1700 میلیاردی بیمه ها به علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری

هشدار توقف در خدمات بهداشتی/ بدهی 1700 میلیاردی بیمه ها به علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری

شهرکرد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری گفت: پرداخت نکردن بدهی ها توسط بیمه سلامت و تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان کار را به جایی رسانده که ارائه برخی خدمات در حال توقف است.

مرتضی هاشم زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از بدهی های سال 94 از طریق اوراق مرابحه (اوراق بهاداری که دارندگان آن به صورت مشاع، مالک دارایی مالی (دینی) هستند که براساس قرارداد، دارنده­ اورق مالک و طلبکار آن دین است؛ این اوراق بازدهی ثابت داشته و قابل فروش در بازار ثانوی است) به دانشگاه پرداخت شد، اما این اوراق به صورت غیرنقد باقی مانده و مبالغ آن بهره برداری نشده است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان از بیمه سلامت 900 میلیارد ریال و از بیمه تامین اجتماعی 800 میلیارد ریال طلب دارد که با وجود پیگیری و نامه نگاری ها با مسئولان هیچ اقدامی صورت نگرفته و شرایط ارائه و ادامه خدمات بهداشتی و درمانی را نامناسب کرده است.
هاشم زاده تصریح کرد: اگر برای این مشکل چاره اندیشی نشود، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قادر به ارائه بسیاری از خدمات نخواهد بود و ناگزیر است، تنها خدمات اورژانسی ارائه نماید.
وی همچنین در زمینه داروهای خاص در داروخانه های استان بیان کرد: شرکت های دارویی بدلیل بدهی بالای دانشگاه علوم پزشکی دیگر حاضر به ارائه داروهای خاص به داروخانه ها نیستند و این امر باعث بروز مشکل برای بیماران نیازمند به اقلام دارویی شده است.
هاشم زاده میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی به شرکت های دارویی را 500 میلیارد ریال عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حدود 90 داروخانه در چهارمحال و بختیاری فعال است که 9 داروخانه شبانه روزی است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
کد N1619358

وبگردی