آفتاب
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی: دبیر ستاد توسعه زیست فناور

بانک اطلاعات منابع زیست‌فناوری از دیگر کشورها ایجاد می شود

بانک اطلاعات منابع زیست‌فناوری از دیگر کشورها ایجاد می شود

ایرنا- تهران- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف این ستاد در سند ملی زیست فناوری کشور، ایجاد بانک اطلاعات منابع و فرصت‌های انتقال و یادگیری زیست‌فناوری از دیگر کشورها است.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به اقدامات ستاد در زمینه ساماندهی انتقال فناوری از خارج کشور و هدفمند کردن آن گفت: ایجاد بانک اطلاعات منابع و فرصت های انتقال و یادگیری زیست‌فناوری از خارج و ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی انتقال فناوری به دیگر بخش ها، از وظایفی است که در سند ملی زیست فناوری کشور آمده و ستاد برای اجرایی کردن آن اقدامات زیادی انجام داده است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: تسهیل سرمایه گذاری مشترک بنگاه‌های زیست‌فناوری داخلی و خارجی جهت دستیابی به فناوری زیستی از جمله اقداماتی است که در حوزه ساماندهی انتقال فناوری از خارج کشور موثر است.
وی ضمن تاکید بر ایجاد تسهیلات ویژه برای جابجایی و استخدام متخصصان خارجی صاحب فناوری زیستی گفت: همچنین اقدامات لازم برای مشارکت دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی در پروژه های انتقال فناوری در راستای موفقیت در انتقال واقعی دانش فنی در این حوزه نقش موثری دارد.
علمی**9031**
دریافت کننده: عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1619094

وبگردی