آفتاب

چاپ کتاب مقالات و نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره تئاتر فجر

چاپ کتاب مقالات و نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره تئاتر فجر

سه نمایشنامه برگزیده و 9 مقاله برگزیده سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر در قالب دو کتاب جداگانه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، سه نمایشنامه برگزیده از سه نمایشنامه‌نویس منتخب در سی و پنجمین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر منتشر شد.
مجموعه آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی در این دوره از جشنواره در کتاب 215 صفحه ای در هزار نسخه از انتشارات نمایش  به چاپ رسیده است.
اولین نمایشنامه بانام «برف زمین را گرم می کند» به نویسندگی مریم منصوری، دومین نمایش به چاپ رسیده در این کتاب، نمایشنامه «پروانه الجزایری» به نویسندگی پیام لاریان بوده و سومین نمایش برگزیده در این دوره از جشنواره نمایشنامه «موزه خصوصی» به نویسندگی تهمینه محمدی است که علاقمندان می‌توانند در این کتاب مطالعه کنند.
 
کتاب مقالات برگزیده جشنواره تئاتر فجر چاپ شد
9 مقاله برگزیده سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر در کتاب مقالات برگزیده انتشارات نمایش به چاپ رسید.
کتاب مقالات برگزیده این دوره از جشنواره در248 صفحه از انتشارات نمایش در هزار تیراژ با 9مقاله به چاپ رسیده است.
اولین مقاله نوشته شده در این کتاب توسط شبنم شیرزادی و بهروز محمودی بختیاری، مقاله بررسی تطبیقی هویت شهر در دو نمونه سینمایی و نمایشی، فیلم «داگ ویل» و نمایشنامه «شهرکوچک ما» است.
دومین مقاله نوشته شده در این کتاب مقاله تاثیر کلان شهر بر حیات ذهنی شخصیت‌های نمایشی توسط علی رویین است که جزء برگزیده‌های این دوره قرارگرفت.
بهروز محمودی بختیاری، محمد باقر قهرمانی و رفیق نصرتی مقاله‌ای با عنوان تحول تاریخی نگاشت استعاری قلمروهای مفهومی شهر و تئاتر، از پولیس تا شهرمدرن نوشته‌اند که در این کتاب به چاپ رسیده است.
چهارمین مقاله از زهرا شیخ الحکمایی با موضوع رویکرد نمایشی به مراسم مجازات در ایران است که در این کتاب قرار گرفته است.
پنجمین مقاله نوشته سعید شاپوری به نام مدینه فاضله افلاطون و تئاتر است که چاپ رسیده است.
هفتمین مقاله متعلق به جهانشیر یاراحمدی  با موضوع مطالعه بوشهر در نمایشنامه‌های نویسندگان جنوب است که در این کتاب با چاپ هزار نسخه قرار دارد.
هشتمین مقاله نوشته ناصر مقدم با نام نقش گروه‌های نمایش و اهل معرکه در شکل‌گیری شهروندی نوین از سده دهم به بعد است که در این کتاب مقالات برگزیده به چاپ رسیده است.
آخرین مقاله نوشته خالق آبادی با موضوع واکاوی نقاط ضعف‌وقوت مجموعه‌های متمرکز و غیرمتمرکز نمایشی بر اساس نظریات الگوی توسعه شهری «مطالعه موردی مراکز نمایشی شهر کرمان» است که در این کتاب جای دارد.
از بین این 9 مقاله، مقاله‌های علی رویین، رامتین شهبازی و مقاله مششترک شبنم شیرزادی و بهرز محمودی بختیاری در این دوره از جشنواره منتخب شده‌اند.
کد N1618345

وبگردی