آفتاب

برخورد با خاطیان تنبیه دانش آموز قائنی

 برخورد با خاطیان تنبیه دانش آموز قائنی

تنبیه تلخ دانش‌آموزان این بار در شهرستان قائن تکرار شد. در فضای مجازی تصاویری از تنبیه دانش‌آموزان یکی از مدارس قائن توسط معلم این مدرسه منتشر شد که بنا به گفته دانش‌آموزان به دلیل کم شدن نمره تنبیه می‌شوند.

تنبیه تلخ دانش‌آموزان این بار در شهرستان قائن تکرار شد. در فضای مجازی تصاویری از تنبیه دانش‌آموزان یکی از مدارس قائن توسط معلم این مدرسه منتشر شد که بنا به گفته دانش‌آموزان به دلیل کم شدن نمره تنبیه می‌شوند. پدر یکی از دانش‌آموزان با بیان اینکه در یکی از روستاهای قائن زندگی می‌کنم و با هزاران بدبختی هزینه تحصیل فرزندم را تأمین می‌کنم و هر روز مدرسه یک پولی را از ما می‌خواهد و به هر صورتی که هست پول را می‌دهیم تا فرزندم درس بخواند، گفت: امروز که شاهد کتک خوردن فرزندم بودم با خود گفته‌ام اگر ترک تحصیل کند بهتر از این است که به این صورت کتک بخورد و آبرویش جلوی دوستانش برود. پدراین دانش‌آموز گفت: فرزندم می‌گوید چون نمره ما کم شده بود معلم ما را تنبیه کرد و معلم چه حقی داشته است که به این طرز فجیع فرزندان ما را برای یک نمره به باد کتک بگیرد. پدر این دانش‌آموز گفت: این تنبیه‌ها قبلاً هم دراین مدرسه اتفاق افتاده و کسی پیگیری نکرده است. برادر یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز اظهار داشت: برادرم نمره امتحانی کم گرفته بود و معلم او و شماری از همکلاسی‌هایش را به این طرز فجیع کتک می‌زند و ما هم پیگیر این موضوع خواهیم بود و قطعاً شکایت خواهیم کرد. کهن ترابی رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نیز با بیان اینکه هنوز دراین زمینه گزارشی دریافت نشده است، گفت: موضوع پیگیری خواهد شد و قطعاً برخورد جدی دراین زمینه خواهیم داشت.
تشکیل پرونده برای معلم خاطی
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش هم در این باره اعلام کرد: روز چهارشنبه ششم بهمن ماه معلمی در شهرستان قائن اقدام به تنبیه بدنی ۶ دانش‌آموز کرده است. بنابه گفته معلم خاطی، وی به دلیل درس نخواندن و شیطنت دانش‌آموزان در کلاس درس مرتکب چنین عمل ناشایستی شده است. ابراهیم میرشاه ولد با بیان این نکته که معلمان به هیچ وجه حق تنبیه بدنی دانش‌آموزان را ندارند٬ خاطرنشان کرد: معلمان باید با شیوه‌های مؤثر در جذب دانش‌آموزان به محیط مدرسه و کلاس درس آشنایی داشته باشند و بنا به اقتضای موقعیت از آنها استفاده کنند. وی گفت: برای معلم خاطی تشکیل پرونده داده شده و به هیأت تخلفات اداری ارسال شده است که پس از بررسی٬ رأی صادره لازم الاجرا خواهد بود. درخصوص مدیر مدرسه نیز به دلیل آنکه به طور شایسته دراین ماجرا عمل نکرده است٬ روز شنبه تصمیم‌گیری خواهد شد و به احتمال زیاد وی نیز از سمت خود عزل می‌شود.
وی با اعلام اینکه اولیای دانش‌آموزان با بزرگواری از حق خود صرفنظر کرده‌اند٬ تأکید کرد: علی رغم این موضوع، آموزش و پرورش این ماجرا را تا احقاق حق دانش‌آموزان ادامه خواهد داد و با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

ایران
کد N1617601

وبگردی