آفتاب
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

امام جمعه بعلبک: جهان اسلام نیازمند تحکیم روابط مسلمانان است

امام جمعه بعلبک: جهان اسلام نیازمند تحکیم روابط مسلمانان است

مشهد- ایرنا- امام جمعه شهر بعلبک لبنان گفت: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمند تحکیم روابط میان مسلمانان است زیرا چالشهای زیادی پیش روی جوامع اسلامی قرار دارد و دشمنان در صدد تقسیم کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان آنها هستند.

اعین الرفاعی که برای حضور در مراسم آغاز رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلامی به این کلانشهر مذهبی سفر کرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شرایط علما، شخصیتها و دانشمندان جهان اسلام باید بیش از پیش برای وحدت بر اساس دین مبین اسلام و فرهنگ اصیل آن با توجه به مشترکات اسلامی تلاش کنند.
وی همچنین از جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از دانشمندان و علمای اسلامی به مرایم آغاز رویداد مشهد 207 تقدیر و بیان کرد: جای ادیبان، شاعران و هنرمندان کشورهای اسلامی در این مراسم آشتی و تفاهم گروهی خالی است.
امام جمعه بعلبک همچنین بر لزوم از میان بردن جو تنش ناشی از افراط گرایی در روابط برخی کشورهای اسلامی تاکید و بیان کرد: جهان اسلام برای پیشرفت و ترقی نیازمند امنیت و آرامش نیاز است که نقش علمای اسلام در برقراری آن بسیار اهمیت دارد.
'بعلبک' واقع در دره بقاع یکی از شهرهای تاریخی لبنان در شرق این کشور است که افزون بر نمی از جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند.
مراسم معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه چهارم تا ششم بهمن ماه جاری با حضور معاون رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیتهای سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در این شهر برگزار شد.
1486/1858**مترجم و خبرنگار: محسن شریفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
کد N1616649

وبگردی