آفتاب

در دوران احمدی نژاد چه بر سر جیب و سفره ما آمد؟

در دوران احمدی نژاد چه بر سر جیب و سفره ما آمد؟

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال های 1384 تا 1392، وضع اقتصادی ٢٨ درصد خانوارها بدتر و ٢٨ درصد بهتر شده و در ٤٤ درصد موارد تغییری نکرده است،گفت:در ٤٥ درصد خانوارهای فقیر، یکی از اعضا شغل خود را از دست داده بود و ٢٨درصدی که وضعیت آنها بهتر شد، به دلیل افزایش درآمد بوده است.

«احمد میدری» امروز (چهارشنبه) در همایش «رشد فراگیر، تاویلی از اقتصاد مقاومتی» در مجموعه تلاش افزود: 69 درصد خانوارهایی که فقیرتر شدند، به دلیل کاهش درآمد بوده است.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اینکه چه کسانی از توسعه بازمانده اند، دو وجه دارد. اینکه چه میزان بنگاه و همچنین چه خانوارهایی از رده خارج شده اند. بر این اساس دولت باید با اعمال سیاست هایی این خانوارها را توانمند کند.
این مسوول یادآوری کرد: بر پایه نتایج بررسی ها، با افزایش تحصیلات درآمد بیشتر نمی شود و برداشت خانواده های ایرانی در این زمینه نادرست است.
وی افزود: بررسی ها نشان داد در استان سیستان و بلوچستان ٣٠ درصد و در یزد ٩٠ درصد سالمندان بیمه بازنشستگی دارند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت کار با اشاره درباره بررسی هزینه درآمد خانوار در مرکز آمار ایران گفت: این آمارگیری بین ١٦هزار خانوار انجام می شود اما در پایگاه اطلاعات ایرانیان ٢٣ میلیون خانوار رصد می شوند.
میدری یادآوری کرد: برای اینکه به رشد فراگیر برسیم، باید تصویر درستی از خانواده های کشور داشته باشیم.
میدری تاکید کرد در رشد فراگیر، موضوع رفاه اجتماعی مطرح است و گفت: در جهان کنونی توسعه ای در نظر است که طبقات محروم را له نکند و بتواند به انسان ها جایگاه خاصی ببخشد.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایش یک روزه رشد فراگیر و تاویلی از اقتصاد مقاومتی (رشد اشتغال زا،چالش ها و راهکارها) را با اهداف تبیین ضرورت گذار به رشد اشتغالزا و ضد فقر، بررسی وضعیت کنونی ایران، سیاست های اجرا شده و اثر اقتصادی آن، بررسی تجارب دنیا در زمینه رشد فراگیر، تبیین پیش نیازها و راهکارهای رشد فراگیر و تبیین مختصات تحول ساختاری مورد نیاز ایران برگزار کرده است.
در این گردهمایی «مسعود نیلی» مشاور رییس جمهوری در امور اقتصادی، «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و «الساندرو امادیو» نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران حضور دارند.

ایرنا
کد N1616174

وبگردی