آفتاب

فعالیت سیاسی جبهه‌ها مستلزم اعلام رسمی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است

فعالیت سیاسی جبهه‌ها مستلزم اعلام رسمی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: فعالیت قانونمند سیاسی در قالب جبهه، مستلزم ائتلاف تعدادی از احزاب دارای پروانه فعالیت و همچنین اعلام رسمی این ائتلاف به کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب است.

به گزارش ایلنا، رضازاده با اشاره به ابلاغ و اجرایی شدن قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی گفت: مطابق بند ۲ ماده ۱ قانون مذکور فعالیت در قالب جبهه ها مستلزم ائتلاف تعدادی از احزاب دارای پروانه فعالیت و با زمینه فعالیت مشخص است که با اطلاع و اعلام رسمی به کمیسیون ماده ۱۰ شکل می گیرند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: با عنایت به ضرورت مراعات الزامات برآمده از قانون و در راستای شفافیت و پاسخگویی در فعالیت های حزبی مقتضی است؛‌ متقاضیان فعالیت در قالب جبهه ها فهرست احزاب عضو جبهه متبوع را به صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ اطلاع دهند. بدیهی است فهرست مذکور می بایست شامل عنوان و موضوع فعالیت جبهه و اسامی احزاب، دبیران کل و مسئول پیگیری جبهه مربوطه باشد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب گفت: برابر ماده ۲۲ قانون فوق الذکر، احزاب دارای مجوز فعالیت موظفند ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون احزاب وضعیت خود را با شرایط مندرج در قانون مذکور تطبیق دهند و گزارش آن را به کمیسیون احزاب ارسال کنند و در صورت تایید اقدامات حزب از سوی کمیسیون، پروانه فعالیت حزب تمدید می شود.

وی افزود: در تبصره ۳ ماده مذکور تصریح گردیده در صورت عدم تطبیق احزاب با شرایط مندرج در این قانون و اعلام نظر کمیسیون، پروانه فعالیت آنها ملغی گردیده و هر گونه فعالیت آنها غیرقانونی می باشد.

رضازاده در پایان با تکرار اعلام آمادگی مستمر دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب برای همکاری لازم با احزاب افزود: از همه احزاب دارای پروانه فعالیت که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور درج گردیده است، تقاضا می شود اقدامات لازم را برای اجرای مفاد قانون مذکور انجام دهند.

کد N1615960

وبگردی