آفتاب

صدور بیش از 2 هزار تن پا و پنجه مرغ از شهرستان نمین به خارج از کشور

صدور بیش از 2 هزار تن پا و پنجه مرغ از شهرستان نمین به خارج از کشور

اردبیل - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین می گوید که سالانه بیش از 2 هزار تن پا و پنجه مرغ از این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

محمد حسنی چهار شنبه به ایرنا گفت: واحد صنعتی' آیدا گستر' مستقر در شهرک صنعتی نمین سالانه با جذب بیش از 2 هزار و 300 تن مواد خام، بطور متوسط 2 هزارو 100 تن پا و پنجه مرغ فرآوری شده تولید و به کشورهای چین و ویتنام صادر می کند.
وی اضافه کرد : در این واحد نمونه منتخب استانی ضمن اشتغال مستقیم 80 نفر، با جذب مواد زاید کشتارگاه های استان و دیگر استانها و تبدیل آن به مواد صادراتی، سالانه بیش از 1.3 میلیون دلار ارز به کشور وارد می شود.
وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری این واحد فرآوری 30 میلیارد ریال می باشد که 7 میلیارد ریال آن ازمحل تسهیلات بانکی بوده است.
وی بیان کرد: آنچه که این واحد را از دیگر واحدها متمایز می سازد فرآوری مواد زاید کشتارگاههای طیور که مصرفی در داخل کشور ندارد و صدور آن به خارج کشور می باشد، ضمن اینکه برای تعداد زیادی ایجاد اشتغال نیز کرده است.
حسنی گفت: درتلاش هستیم تا با گسترش فعالیت این واحد در زمینه صادرات مارماهی و دیگر آبزیانی که به دلایل شرعی مصرفی در داخل کشور ندارند موجبات رشد و شکوفایی این واحد را در ارز آوری و بکارگیری بیشتر نیروهای بیکار اجرایی نمائیم.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع شده است ، بزرگترین شهرک صنعتی استان در این شهرستان واقع می باشد.
واحد آیدا گستر هفته جاری مورد بازدید وزیر نیرو بعنوان نماینده استان اردبیل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و مورد تقدیر قرار گرفت .
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6016
کد N1615905

وبگردی