آفتاب

نگاه آیت‌الله هاشمی به مصباح یزدی

 نگاه آیت‌الله هاشمی به مصباح یزدی

مشاور آیت‌الله هاشمی گفت: واقعیت این است که من آقای هاشمی را همان هاشمی اول انقلاب، سالهای میانی انقلاب و سال‌های آخر می‌دانم.

حجت‌الاسلام تیمور علی‌عسگری در گفتگوی تفضیلی با خبرآنلاین  (اینجا) به مباحثی پیرامون نگاه آیت‌الله هاشمی به مصباح یزدی پرداخته است.

آقای حائری شیرازی در جایی گفت که به آقای مصباح گفته بودیم که با آقای هاشمی رودررو صحبت و مسائل را حل کند. آقای مصباح هم اخیرا از آقای هاشمی خیلی انتقاد می کرد و یک جور مجادله دوطرفه شده بود. آقای هاشمی چه نگاهی به آقای مصباح داشت؟

اصلش را بخواهید نه چیزی شنیده ام و نه واقعا کدی در ذهن دارم که شرایط طور دیگری شده باشد. یعنی همانی بود که بود.

نگاه آقای هاشمی به آقای مصباح چه طور بود؟

نگاه آقای هاشمی به کل افراد جامعه در کلان چگونه بود؟ آقای یزدی آن مباحث را داشت و بعد ایشان برایشان آرزوی سلامتی کرد. آقای شجونی آن همه فحش داد و ایشان بعد از فوت آقای شجونی پیام اخلاقی داد. واقعیت این است که من آقای هاشمی را همان آقای هاشمی اول انقلاب، همان آقای هاشمی سالهای میانی انقلاب و همان هاشمی سال آخر می دانم و تفاوت در نظر نسبت به اشخاص به عنوان مباحث فردی و شخصی نداشت چون اصلا اهل مجادلات فردی نبود. تفکری داشت و کاری داشت بحث می کرد ضمن اینکه شدیدا هم انتقادپذیر بود. یعنی در خیلی از جلسات وقتی طلبه های کوچکی مثل من به ایشان انتقاد می کردیم، می پذیرفت. از هر کس دیگری هم همین حالت را داشت. مهم نوع برخورد و کنش و واکنش طرف مقابل بوده که صورت می گرفت.

خبرآنلاین
کد N1615723

وبگردی