آفتاب

نامه دختر ۷ ساله اهل سوریه به ترامپ

نامه دختر ۷ ساله اهل سوریه به ترامپ

دختر ۷ ساله سوری که به دلیل توئیت‌هایش به شهرتی جهانی دست پیدا کرده است نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌سی‌سی، «بنا العبد» دختر هفت ساله اهل حلب که به خاطر ارسال توئیت‌هایش بسیار مشهور شده است، این بار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا را مخاطب خود قرار داده است.

وی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به ترامپ، از وی خواست برای کودکان سوری اقدامی انجام دهد.

بنا العبد پس از تشدید درگیری‌های شهر حلب به همراه خانواده‌اش از این شهر خارج و به ترکیه پناهنده شده است.

وی در نامه‌اش با تشریح وضعیت اسف‌بار کودکان در شهر حلب و کشور سوریه، از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته است برای نجات مردمش به اقدام موثری دست بزند.

مادر بنا که این نامه را برای شبکه بی‌سی‌سی ارسال کرده است، در این خصوص گفت که این نامه چند روز قبل از تحلیف دونالد ترامپ نوشته شده است. فاطمه العبد افزود: دخترم بارها ترامپ را در تلویزیون دیده و از همین رو خطاب به وی این نامه را نوشته است.

دونالد ترامپ تاکنون موضع مشخص خود در رابطه با بحران سوریه را اعلام نکرده است. به رغم سخنان وی در طول مبارزات انتخاباتی مبنی بر کاهش حمایت از مخالفان مسلح دولت سوریه، اخیرا از ایجاد منطقه امن در سوریه صحبت به میان آورده است که این امر می‌تواند در راستای تامین امنیت تروریست‌های مخالف دولت سوریه مفید باشد.

متن نامه بنا العبد به ترامپ:

«دونالد ترامپ عزیز،

اسم من بنا العبد است و من یک دختر هفت ساله سوری از حلب هستم. من تمام عمرم در سوریه زندگی کردم اما دسامبر قبل شرق حلب را ترک کردم. من یکی از بچه های سوریه هستم که از جنگ سوریه عذاب کشیده.

اما الان در خانه تازه ام ترکیه آرامش دارم. در حلب مدرسه می رفتم اما زود زیر بمب خراب شد.

بعضی از دوست هایم مردند.

من خیلی ناراحت آنها هستم و دلم می خواست کنارم باشند چون می توانستیم الان با هم بازی کنیم. من نمی توانستم در حلب بازی کنم، حلب جای مرده ها بود.

الان در ترکیه می توانم بیرون بروم و شادی کنم. می توانم به مدرسه بروم اما هنوز نرفته ام. برای همین است که همه صلح را دوست دارند. می دانم شما هم صلح را دوست دارید.

اما میلیون ها بچه در سوریه الان آنجا در جاهای مختلف سوریه هست که عذاب می کشند. آنها از کارهای آدم بزرگ ها رنج می برند.

می‌دانم که شما رئیس جمهور آمریکا خواهی بود برای همین می‌شود خواهش کنم بچه ها و مردم ما سوریه را نجات دهید؟ باید کاری برای بچه های سوریه بکنید چون مثل بچه های شما هستند و مثل شما حق دارند در آرامش زندگی کنند.

اگر به من قول بدهید که برای بچه‌های سوریه کاری می‌کنید می‌توانید من را از حالا دوست خود حساب کنید.

منتظرم ببینم برای بچه‌های سوریه چه کار می‌کنید.»

کد N1615375

وبگردی