آفتاب

وزیر نیرو به استان لرستان سفر می‌کند

وزیر نیرو به استان لرستان سفر می‌کند

وزیر نیرو امروز به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح آب و برق به استان لرستان سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا، در سفر دو روزه  "حمید چیت‌چیان" افتتاح ایستگاه پمپاژ آب شرب کهمان الشتر، افتتاح پست 230 کیلوولت برق پلدختر، نشست با استاندار لرستان در قالب شورای اداری، افتتاح خط انتقال آب کاکارضا در محل تصفیه خانه آب شهر خرم‌آباد و درنهایت گلنک زنی نیروگاه سیکل ترکیبی 890 مگاواتی خرم‌آباد انجام خواهد شد.

در روز اول این سفر، افتتاح ایستگاه پمپاژ آب شرب کهمان الشتر و افتتاح 14 پروژه آبرسانی برای 47 روستای لرستان انجام خواهد شد و در ادامه پست 230.63 کیلوولت شهید رحمتی پلدختر برق‌دار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در روز دوم خط انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد از جمله مهم‌ترین پروژه‌های آبفا در لرستان طی سالیان اخیر است که صبح پنجشنبه با حضور مهندس چیت‌چیان به بهره‌برداری می‌‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در 2 واحد گازی و یک بخاری به ظرفیت کل 890 مگاوات در خرم‌آباد کلید خواهد خورد.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه بین شرکت برق حرارتی و مپنا برای احداث 5000 مگاوات با سرمایه‌گذاری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال احداث می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1397 واحدهای گاز نیروگاه به بهره‌برداری برسد.

 

کد N1615340

وبگردی