آفتاب

ایران و آذربایجان برای ترانزیت ترافیک ارتباطات منطقه توافق کردند

ایران و آذربایجان برای ترانزیت ترافیک ارتباطات منطقه توافق کردند

ایران و جمهوری آذربایجان در راستای گسترش همکاریهای ارتباطی برای ترانزیت ترافیک ارتباطات منطقه توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این توافق در پی دیدار معاون وزیر ارتباطات کشورمان با همتای آذربایجانی خود در راستای گسترش همکاریهای ارتباطی دو کشور، صورت گرفته است.

دیدار میان محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با التماس ممداف معاون وزیر ارتباطات و فناوریهای نوین جمهوری آذربایجان به منظور گسترش روابط ارتباطی دو کشور انجام شد و طرفین علاوه بر موارد موردنظر برای گسترش همکاریها، بر پیگیری تفاهمات صورت گرفته در دیدار وزرای ارتباطات دو کشور تاکید کردند.

آذری جهرمی در این دیدار  پیشنهاد ایجاد دهکده ارتباطی به صورت پایلوت و استفاده از تجهیزات ایرانی در شبکه مخابراتی این کشور همسایه را ارائه کرد که این موضوع مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین موضوع ترانزیت ترافیک منطقه با همکاری مشترک ایران و آذربایجان و نیز کاهش تعرفه تبادل ترافیک میان دو کشور را مطرح کرد که این دو موضوع مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار، التماس ممداف با اشاره به پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواستار استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شد.

کد N1615307

وبگردی