آفتاب

خواسته رئیس جمهور سابق پاکستان از ترامپ

خواسته رئیس جمهور سابق پاکستان از ترامپ

ایرنا نوشت: آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق پاکستان از رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست فرصت های از دست رفته از سوی باراک اوباما را جبران کند و یک نماینده ویژه(برای حل مسائل مورد اختلاف) در جنوب آسیا تعیین کند.

 رسانه های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند آصف علی زرداری که در مراسم تحلیف دونالد ترامپ در واشنگتن شرکت کرده بود، در گفت و گو با روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز گفت: بهتر است صبر کنیم تا حداقل سه ماه از آغاز ریاست جمهوری ترامپ بگذرد تا ببینیم اقدامات آینده وی چه خواهد بود.

درخواست آصف علی زرداری از رئیس جمهوری جدید آمریکا برای تعیین نماینده ویژه زمانی مطرح می شود که روابط دهلی نو و اسلام آباد به دلیل تحرکات مردمی در کشمیر تحت کنترل هند و نیز به دلیل رویدادهای اطراف خط کنترل مرزی تیره و پرتنش تر از قبل شده است.

زرداری گفت: دونالد ترامپ پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، در شرایطی در بیشتر ایالت ها از رقیب خود پیشی گرفت که هرگز احتمال شکست برای دمکراتها پیش بینی نمی شد.

وی از رئیس جمهور جدید آمریکا خواست نقش یک میانجی را بین پاکستان و افغانستان در پیش بگیرد.

زردای همچنین با اشاره به اینکه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، عراق، لیبی و تمام مناطق دیگر که از این مسایل رنج می برند با شکست مواجه شده است، از ترامپ خواست تا از طریق تماس های سازنده با رهبران منطقه و جهان، بدنبال سیاست و رویکردی جدید برای حل این مسائل باشد.

زرداری رئیس جمهوری سابق پاکستان و سرپرست حزب مردم به عنوان دومین حزب قدرتمند پاکستان، تحرکات ویژه ای را برای زمینه سازی جهت حضور قدرتمند در انتخابات سال 2018 آغاز کرده است.

وی در روزها مراسم تحلیف اوباما، به واشنگتن سفر کرد و سعی کرد تا با انجام ملاقات هایی با تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه و شرکت در مراسم تحلیف، خود را برای اهداف آینده، به دولت جدید آمریکا نزدیک کند.

52310

کد N1615119

وبگردی