آفتاب
با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد

تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

با استقرار «پنجره واحد» در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان، تمام خدمات مورد نیاز این نوع شرکت‌ها، به‏صورت یکجا و متمرکز به آنها ارائه ...

گروه بنگاه‏ها:با استقرار «پنجره واحد» در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان، تمام خدمات مورد نیاز این نوع شرکت‌ها، به‏صورت یکجا و متمرکز به آنها ارائه خواهد شد. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح باجه بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان این مطلب گفت: با استقرار پنجره واحد تمام خدمات اعم از ثبت شرکت‌ها، ارائه تسهیلات ضمانت‏نامه، امور بیمه‏ای و مسائل مالیاتی به شرکت‌های دانش‏بنیان متمرکز می‏شود. بهزاد سلطانی بر لزوم ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‏بنیان تاکید کرد و افزود: براساس اعلام بانک جهانی امروز ارزش دارایی بعضی از شرکت‌های بزرگ دنیا چندبرابر دارایی‏های برخی کشورها است و این نشان‏دهنده قدرت ارزش‏آفرینی تکنولوژی و فناوری است. وی گفت: ما نیز می‏توانیم با برنامه‏ریزی، ثروت‏آفرینی از تکنولوژی را شاهد بوده و بتوانیم در عرصه جهانی حضور خود را در بعد اقتصادی تثبیت کنیم.

 

 سلطانی در ادامه با بیان اینکه با 12 بانک برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‏بنیان در حال مذاکره هستیم، خاطرنشان کرد: بانک قرض‏الحسنه مهر ایران اولین بانکی است که با افتتاح باجه به‏طور رسمی در پنجره واحد مجتمع شکوفایی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. سلطانی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های دانش‏بنیان نوپا نیاز مبرم به حمایت مالی دارند، افزود: برخی شرکت‌ها توانایی تامین ودیعه مورد نیاز برای ضمانت‏نامه بانکی را نیز ندارند؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات این شرکت‌ها تلاش کرد تا بتوانند فعالیت خود را به نتیجه برسانند. وی با اشاره به اینکه تاکنون 15 مورد تامین ودیعه برای ضمانت‏نامه بانکی انجام شده، افزود: مجموع تسهیلات تامین ودیعه ضمانت‏نامه 175 میلیون تومان است. لازم به ذکر است که زمان و سرعت عمل در زمینه اعطای تسهیلات بسیار مهم است و با توافقاتی که با بانک قرض‏الحسنه مهر ایران انجام شده در تمامی 530 شعبه این بانک امکان ارائه تسهیلات برای شرکت‌های دانش‏بنیان در سراسر کشور فراهم خواهد شد. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس، بانک قرض‏الحسنه مهر ایران یکی از بانک‏های عامل صندوق نوآوری و شکوفایی است که برای ارائه تسهیلات قرض‏الحسنه به شرکت‌های دانش‏بنیان نوپا فعالیت می‏کند. وی با اشاره به مزایای ایجاد پنجره واحد گفت: در کنار نهادهای اقتصادی مختلف نظیر اتاق بازرگانی، وزارت اقتصاد، سازمان توسعه تجارت، سازمان امور مالیاتی، بیمه‏ها و بانک‏ها، شرکت‌های مطالعه بازار و صندوق‏های پژوهش و نوآوری نیز می‏توانند در پنجره واحد مستقر شوند تا سرعت ارائه خدمات افزایش یابد و حتی خدمات جدیدی نیز از سوی این نهادها برای شرکت‌های دانش‏بنیان تعریف شود.

کد N1614866

وبگردی