آفتاب

چوب‌هایی که به ابتکار هنرمند مقیم کانادا شعر می‌گویند

چوب‌هایی که به ابتکار هنرمند مقیم کانادا شعر می‌گویند

مجسمه‌های کاربردی هنرمند مقیم کانادا «ستاره امین‌الهی» عصر جمعه هشتم بهمن ماه در گالری مژده رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، «شعر در رگ‌های چوب» عنوان این نمایشگاه است که امین‌الهی تعداد 7 مجسمه کاربردی با جنس چوب در ابعاد مختلف را در معرض نمایش قرار می‌دهد. به خاطر زیبایی بافت چوب وی کمتر از رنگ در این آثار بهره گرفته اما در بعضی از کارها قسمتی از کار رنگ شده و یا بخشی از کار را ورق طلا کشیده است.

او حدود 7 سال است روی آثار این نمایشگاه متمرکز بوده و با حجم و عملکرد بخشیدن به حروف و کلمات فارسی مجسمه‌هایی کاربردی را می‌سازد که هریک با نمایش حروف یا کلمه‌ای ملهم از شعری هستند که هنرمند خود آن را سروده است.

در نگاه اول هریک از مجسمه‌ها در این نمایشگاه  تنها یک مجسمه‌اند اما بعد پنهانی آن‌ها عملکردشان است که هرکدام از آن‌ها کارایی خاصی دارند و می‌توانند به عنوان میز، صندلی، کمد و نیمکت استفاده شوند.

ستاره امین‌الهی متولد 1358 است، او پس از اتمام تحصیلات معماری در ایران به فرانسه رفت و دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را از مدرسه معماری پاریس لویلت دریافت کرد. وی پس از تجربه کار در دفاتر معماری از فرانسه به کانادا رفت. او بیش از سه سال است که در ونکوور کانادا ساکن است. امین‌الهی شرکت در چهار نمایشگاه گروهی در ایران را در کارنامه هنری خود دارد و  نمایشگاه «شعر در رگ‌های چوب» اولین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود.

نمایشگاه مجسمه‌های کاربردی ستاره امین‌الهی تا 18 بهمن ماه در گالری مژده برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعات 11 تا 18  و جمعه‌ها ساعات 16 تا ۲0 در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک دیدن نمایند.

کد N1614445

وبگردی