آفتاب

رئیسی: با نورانیت امام رضا(ع) الحاد در فضای ارتباط جمعی را از بین ببریم

رئیسی: با نورانیت امام رضا(ع) الحاد در فضای ارتباط جمعی را از بین ببریم

حجت‌الاسلام رییسی با بیان اینکه در جهان امروز تهدیدات بسیاری برای مبانی اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: گسترش الحاد در فضای ارتباطات جمعی، ترور و خشونت و بسیاری از مفاسد را می‌توانیم با استفاده از نورانیت امام رضا(ع) برطرف کنیم و جامعه را مصون‌سازی کنیم و در مقابل این تهدیدات حیات را از امام رضا(ع) به ارمغان بیاوریم.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در مراسم افتتاحیه مشهد ـ پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در حرم مطهر امام رضا(ع) و در شهر مشهد برگزار شد؛ با اشاره به اقدام موسسه آی‌سس‌کو و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: نگاهی نو به مجموعه نام‌گذاری‌های پایتخت‌های جهان اسلام با الهام گرفتن از آموزه‌ها و آموخته‌های ثامن‌الحجج صورت گرفته است. آنچه ما از مدنیت و تمدن برای بشر می‌بینیم از آموخته‌های انبیای عظام است.

او با بیان اینکه حضرت محمد(ص) و اهل بیت‌ عصمت و طهارت (ع) مدنیت را با قرآن کریم و تفسیر و تبیین آیات قرآن برای بشریت آورده‌اند،‌ گفت: مدنیت امروز در جامعه بشری مرهون آموخته‌های دین اسلام است و آنچه که در جهان اسلام و برای همه مسلمانان با هویت اسلامی و اصالت اسلامی اهمیت دارد آن است که بدانند اسلام برای درون و برون و جوارح و جوانح انسان برنامه دارد و نقشه راهی برای تمام جوانب زندگی انسان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ترسیم کرده است.

رییس تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زندگی انسان معاصر و شکل‌دادن زندگی توام با خداپرستی براساس دستورات اسلامی است که انسان را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد اما متاسفانه از این نام سوء‌استفاده‌های زیادی در طول تاریخ شده است و گروه‌های تکفیری مسلمانان را با ترور و ظلم مورد ستم قرار می‌دهند و از این نام استفاده می‌کنند و این نام؛ اسلام است که بسیار مورد ستم قرار گرفته است.

او با اشاره به حضور امام رضا(ع) در شهر مشهد و حدیث سلسله‌الذهب، گفت: علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان آن بزرگوار همیشه توحید را زمزمه کرده‌اند و توحید و زندگی توحیدی را با یک شرط بیان می‌کنند یعنی می‌توان با تکیه بر ولایت زندگی اسلامی را رقم زند. شهر، جامعه و آرمان‌شهر ما سنگ‌زیربنایش توحید است و براخلاق، عقلانیت،‌ معنویت و عدالت اجتماعی استوار است.

رئیسی به پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: معنای سخن آن است که اسلام باید از آموخته‌های امام رضا برای شکل دادن به زندگی معاصر و هویت اسلامی فراگیرد و در حقیقت پایتخت اسلامی و معنوی مفهومش این است که به برکت سیره و سیرت حضرت رضا(ع) مدنیت برای مسلمانان در عالم شکل بگیرد و با فرهنگ غنی اسلامی بهترین زندگی را داشته باشند.

او با بیان اینکه در جهان امروز تهدیدات بسیاری برای مبانی اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: گسترش الحاد در فضای ارتباطات جمعی، ترور و خشونت و بسیاری از مفاسد را می‌توانیم با استفاده از نورانیت امام رضا(ع) برطرف کنیم و جامعه را مصون‌سازی کنیم و در مقابل این تهدیدات حیات را از امام رضا(ع) به ارمغان بیاوریم.

رئیس تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: هویت ایرانی و اسلامی به برکت بیداری اسلامی روز به روز به اوج می‌رسد اگرچه دشمنان اسلام قصد دارند آداب و سنت نبوی را در حاشیه قرار دهند و من اینجا از وزرای محترم جهان اسلام و دبیرخانه این نشست تقاضا دارم نسبت به این تهدیدات روشنگری کنند و با اقدامات لازم جامعه اسلامی را بیش از پیش به وحدت و انسجام نزدیک کنند.

او در پایان گفت: آنچه در شهر مشهد،‌ خراسان بزرگ و کشورهای اسلامی می‌بینیم در پرتوی نورانیت و رحمانیت امام رضا(ع) است و باید دوران قبل از امام رضا(ع) و بعد از ورود امام رضا(ع) به ایران بررسی شود چراکه آنچه از مدنیت وجود دارد از مضجع نورانی امام رضا(ع) است.

کد N1614304

وبگردی