آفتاب

ساخت آتل برای آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو

ساخت آتل برای آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو

همشهری آنلاین: بخش توانبخشی دست مرکز پزشکی توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی، برای آسیب دیدگان حادثه پلاسکو که دچار سوختگی، شکستگی و یا ضرب دیدگی شده اند، آتل (اسپلینت) می‌سازد.

مسئول بخش توانبخشی دست مرکز اسماء، در گفتگو با مهر اظهار داشت: تمام خدمات توانبخشی - کاردرمانی دست، شانه و آرنج و همچنین ساخت آتل به صورت رایگان به آسیب‌دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو ارائه می‌شود.

 مریم فرزاد، با اشاره به اینکه سوختگی چه به لحاظ ظاهر و به جهت کارآیی، آثار سوء روی اندام‌ها می‌گذارد، افزود: با ساخت اسپلینت که از جنس مواد شفافی تهیه می‌شود و روی اندام سوخته قرار می‌گیرد، ضمن آنکه ظاهر ناخوشایند ناحیه دچار سوختگی را می‌پوشاند، از جمع شدن پوست روی اندام‌ها جلوگیری کرده و سبب حفظ کارآیی اندام می‌شود.

وي  ادامه داد: این نوع از آتل، حتی بعد از جراحی و اقدامات اولیه پزشکی، روی پانسمان‌ها نیز قابل استفاده است و چون جنس شفافی دارد، وضعیت پانسمان و جراحت‌های روی پوست دیده می‌شود، ضمن آنکه از جمع شدن پوست آن ناحیه جلوگیری می‌کند.

مسئول بخش توانبخشی دست مرکز پزشکی - توانبخشی اسماء همچنین درباره ارائه خدمات رایگان توانبخشی، کاردرمانی و تمرین درمانی به مصدومین حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: مرکز توانبخشی دست اسماء، برای بازگشت کارآیی دست، شانه و آرنج که دچار شکستگی یا ضرب دیدگی شده نیز خدمات ارائه می‌دهد.

کد N1613611

وبگردی