آفتاب
معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

50 درصد لوازم آرایشی عرضه شده در جنوب کرمان تقلبی است

50 درصد لوازم آرایشی عرضه شده در جنوب کرمان تقلبی است

جیرفت - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 50 درصد لوازم آرایشی عرضه شده در جنوب کرمان تقلبی است، لذا مصرف کنندگان به برچسب استاندارد آنها توجه داشته باشند.

محمد امیرپور روز دوشنبه در حاشیه نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هم مرز بودن جنوب استان کرمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به این هم مرزی، قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی از مبادی غیر رسمی زیاد است که این وضعیت سبب بروز مشکلاتی در سیستم نظارتی معاونت غذا و دارو شده است.
وی با بیان اینکه 95 درصد لوازم آرایشی قاچاق، تقلبی است اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینه مقابله با این کالاهای غیرمجاز در گام اول با فرهنگسازی در زمینه افزایش آگاهی مردم نسبت به کالاهای غیربهداشتی با چاپ بنر و بروشور و در مرحله بعد با برخورد قاطع با فروشندگان این کالاها اقدام می کند.
وی با اشاره به مضر و خطرساز بودن مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق گفت: تمام اقلام آرایشی و بهداشتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود با الصاق برچسب مشخص و در صورت استعلام کد الصاق شده اصالت کالای مورد نظر مشخص خواهد شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: مردم از لوازمی که مهر استاندارد و برچسب مخصوص دارند، استفاده کنند و از دستفروشان کالا خریداری نکنند.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 200 قلم مواد آرایشی و بهداشتی در جنوب کرمان کشف و معدوم شد.
وی افزود: در این مدت 80 بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی در جنوب کرمان انجام شد که طی این بازرسی ها هشت پرونده به مراجع قضایی ارسال شد و بیشترین میزان کشفیات در شهرستان قلعه گنج بوده است.
امیرپور از مردم خواست با مشاهده هرگونه تخلف در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته مراتب را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با شماره تماس 03443213568 اطلاع دهند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
7450/1772
کد N1613529

وبگردی