آفتاب

وزیر گردشگری سوریه: مشهد 2017 فرصتی مناسب برای نمایش چهره رحمانی اسلام است

وزیر گردشگری سوریه: مشهد 2017 فرصتی مناسب برای نمایش چهره رحمانی اسلام است

مشهد- ایرنا- وزیر گردشگری سوریه، رویداد مشهد 2017 را فرصتی مناسب برای نمایش چهره رحمانی اسلام دانست و گفت:در حال حاضر چهره خوبی از اسلام در دنیا به نمایش در نیامده است.

به گزارش ایرنا، بشر یازجی روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: باید از تمام کسانی که در برگزاری چنین برنامه باشکوهی در ارتباط با مشهد 2017 تلاش کرده اند، به صورت ویژه تشکر کرد.
وی با اشاره به اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت اتفاقی نیست بلکه این شهر دارای ریشه های عمیق فرهنگی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقداماتی که از طرف ایران در منطقه انجام می شود، برگرفته از روح اسلام است.
وزیر گردشگری سوریه با تاکید بر اینکه ایران در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت های قابل قبولی داشته است، گفت: اسلام در شرایط فعلی متاسفانه مورد سوء استفاده قرار گرفته و چهره اسلام در دنیا به صورت خشن نمایش داده شده است.
یازجی اظهار کرد: جنگی که در سوریه وجود دارد باعث به وجود آمدن شرایط ویژه، از جمله ارتباط عمیق میان دو کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران تا کنون به سوریه در جنگ علیه کفر کمک های بسیار زیادی انجام داده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی این نبرد، باعث تقویت روحیه مقاومت در بین کشورهای اسلامی شده است.
وزیر گردشگری سوریه تاکید کرد: مشهد می تواند در سال 2017 ظرفیت های عمیق خود را به دنیا معرفی کند و زمینه افزایش گردشگری را در کشور خود فراهم کند.


***شکل گیری وحدت اسلامی در منطقه ضروری است
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: پیروزی های بزرگ ملت سوریه در برابر داعش بسیار ارزشمند است و امیدواریم این ابتکار مذاکرات برای سوریه به صلح در این کشور منجر شود.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه کشورهای منطقه در سال های اخیر سیاه ترین دوران خود را پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: بعد از مقاومت مردم در برابر این گروه های تکفری؛ مهم ترین موضوع ایجاد شرایطی مناسب برای شکل گیری وحدت اسلامی و گفت وگو میان کشورهای مختلف اسلامی است.
وی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی مناسب برای از بین بردن اختلافات موجود در این عرصه است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
رشیدیان گفت: امیدواریم در وضعیت جدید منطقه بتوانیم باتوجه به ظرفیت های عمیقی که در مشهد وجود دارد، شرایط مناسبی را با همکاری کشورها فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید ارتباطات میان گروه های مختلف اسلامی به ویژه در حوزه های فرهنگی و علمی افزایش یابد، تصریح کرد: باید همه برای از بین بردن گروه های مختلف تکفیری تلاش کنیم تا آن ها نتوانند چهره ناپسندی را از اسلام به جهانیان نشان بدهند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم خون شهدای ما بتواند آزادی را برای مردم سوریه به همراه داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی ارتباط عمیقی میان دو کشور ایران و سوریه شکل گرفته است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم آغازین این رویداد روزهای چهارم و پنجم بهمن در مشهد برگزار می شود.
7498/ 6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1613445

وبگردی