آفتاب

آبگرفتگی 5 روستای هرمزگان به دلیل بارندگی های اخیر

آبگرفتگی 5 روستای هرمزگان به دلیل بارندگی های اخیر

بندرعباس -ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت : 5 روستا در حوزه شرق این استان به دلیل بارندگی های اخیر دچار آبگرفتگی شده اند.

علیرضا صفا ایسینی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 150 چادر ، 150 موکت ، 350 پتو ،یک هزار و 700 قوطی کنسرو و 150 فانوس بین حادثه دیدگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: در شهرجاسک به دلیل آبگرفتکی برخی مناطق ؛ چادر در حال توزیع بین حادثه دیدگان است و امداد رسانی و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: مسیرهای برخی روستاهای حوزه شرق هرمزگان نیز به دلیل این بارندگی به صورت متناوب قطع و وصل می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت: بارش اخیر خسارت هایی نیز به زیرساخت های حوزه شرق استان همچون راه ها وارد کرده و موجب قطع ارتباط تلفنی با شهرستان بشاگرد شده است.
صفا ایسینی خاطرنشان کرد: نشست های هماهنگی لازم با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی قبل از بارش ها برگزار شد و دستگاه های امدادی و خدماتی درحالت آماده باش قرار دارند و بالگرد امدادی نیز برای استفاده در زمان نیاز آماده است.
اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز اعلام کرد: شهرستان جاسک با میانگین بارش 66 و 9 دهم میلی میر در 24 ساعت گذشته رکورد دار میزان بارش در هرمزگان است.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی هرمزگان ، شهرستان های میناب با 64و2 دهم میلی متر و قشم با 63و 7 دهم میلی متر در جایگاه های بعدی قرار دارند.
براساس این گزارش میانگین بارندگی در ایستگاه های ابوموسی برابر با 10 و سه دهم میلی متر ، بستک 10 میلیمتر ، بندرخمیر 21 و 4 دهم میلی متر ، بندرعباس 16 و 4 دهم میلی متر ، بندرلنگه 9 و 6 دهم میلی متر ، پارسیان 3 و 2 دهم میلی متر ، جاجی آباد 13 و 3 دهم میلی متر، سیری 1 میلی متر ، کیش 9 و 2 دهم می میلی متر و لاوان 12 و 4 دهم میلی متر بوده است.
به دنبال اخطاریه شماره هفت هواشناسی هرمزگان مبنی بر احتمال طغیان رودخانه های فصلی در شرق استان، شرکت آب منطقه ای نیز طی اطلاعیه ای تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده ساکنان شرق هرمزگان از تردد در مجاورت رودخانه ها و مناطق پرخطر اجتناب کنند.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان و افزایش رگبار و احتمال طغیان رودخانه های فصلی از امروز تا سه شنبه، ساکنان شرق هرمزگان از تردد در مجاورت رودخانه ها و از تردد دام ها و احشام در مناطق پرخطر اجتناب کنند.
اداره کل هواشناسی هرمزگان سوم بهمن ماه با صدور اخطاریه شماره هفت نسبت به طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد.
در این اخطاریه آمده است: پیرو اطلاعیه شماره 21 مورخه 29 دیماه با تقویت بیشتر سامانه بارشی بر روی جنوب شرق کشور شرایط ناپایدار جوی با شدت بیشتر تا صبح روز سه شنبه در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.
در اخطاریه مذکور اعلام شده است: از بعد از ظهر امروز یکشنبه سوم بهمن رگبار باران و رعد و برق از غرب استان آغاز و از ساعات پایانی امشب تا روز سه‌شنبه با تمرکز در نیمه شرقی استان سبب بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد و برق، گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها بویژه در مناطق شرقی استان خواهد شد.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در اخطاریه شماره هفت تاکید کرده است: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و روز چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان با توجه به افزایش باد متلاطم خواهد شد که لازم است تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود .
در اخطاریه عنوان شده است: با خروج سامانه بارشی افت محسوس دما طی روزهای پایانی هفته در استان پیش بینی می شود.
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1613363

وبگردی