آفتاب

شناسایی علت حادثه ساختمان پلاسکو و برخورد با مقصران

شناسایی علت حادثه ساختمان پلاسکو و برخورد با مقصران

در جلسه امروز کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار شهر ری بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر دلایل وقوع پلاسکو تاکید و یادآوری شد در صورتی که به حفظ امنیت جانی کارگران توجه نشود این حوادث تکرار می‌شود.

در جلسه امروز  صبح (4 بهمن) کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار شهر ری که در خانه کارگر شهر ری برگزار شده بود تاکید شد که امنیت جانی کارگران به اندازه‌ای مهم هست که نسبت به ایمن سازی و تجهز ساختمان‌ها توجه شود. 

حضار در این جلسه با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو خواستار شدند که هر چه سریعتر مقصران وقوع حادثه ساختمان پلاسکو معرفی شوند چرا که امنیت جانی کارگران مهم است و باید در این خصوص گام‌های عملی برداشته شود.

یکی از حضار در جلسه با اشاره به معرفی نشدن مقصران حادثه خیابان جمهوری که 2  کارگر خیاط زن جان خود را از دست دادند، گفت: اگر در این خصوص اهمالی صورت بگیرد همانند حادثه خیابان جههوری مقصرین معرفی نمی‌شوند.

در  این جلسه همچنین تاکید شد که علی رغم فداکاری آتش نشانان و شهادت آنها در حادثه ساختمان پلاسکو این نیروها از مزایای بازنشستگی با قانون سختی و زیان آور برخوردار نبودند که این ظلم بزرگی در حق آنان و خانواده هایشان  است. 

در پایان این جلسه تاکید شد که مقرری بیکاری حادثه دیدگان پلاسکو هر چه سریعتر به آنان پرداخت شود و مستمری بازماندگان به صورت کامل به آنان پرداخت شود.

کد N1613348

وبگردی