آفتاب

کشف ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در غرب استان تهران

کشف ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان، طی سال جاری خبر داد.

به گزازش خبرنگار مهر، سردار محسن خانچرلی گفت: طی سال جاری، ماموران انتظامی استان با اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا موفق به شناسایی چندین محل، انبار، سوله و سردخانه و همچنین توقیف ۵۲۹ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق شدند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در این مدت، محل های دپوی کالاهای قاچاق را در شهرستان های قدس ، ملارد ، اسلامشهر ، بهارستان ،شهریار و رباط کریم شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه در سال قبل، تصریح کرد: با اجرای این طرح، انواع کالای های قاچاق از قبیل: لوازم خانگی، البسه، سیگار، پتو ، لوازم آرایشی بهداشتی و کولر گازی توسط ماموران پلیس کشف شد.

سردار خانچرلی بیان داشت: کشف داروهای غیرمجاز ،چای، فیلتر روغن، انواع لوازم آشپزخانه و سایر کالاهای قاچاق از دیگر توفیقات پلیس در عرصه مبارزه با کالای قاچاق طی سال جاری بوده است.

وی، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی این مدت را ۵۰ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومن عنوان و تصریح کرد: همچنین۸۲۰ پرونده در این راستا تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده است.

سردار خانچرلی با اشاره به این که در این زمینه یک هزار و ۸۶ قاچاقچی دستگیر شدند، بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی بیان داشت: با توجه به ویژگی های خاص مناطق غرب استان تهران و دارا بودن باغات و سوله های متعدد، جاذبه و زمینه برای دپوی سوخت قاچاق در این منطقه وجود دارد که به همین جهت، پلیس غرب استان تهران برنامه ویژه ای برای مقابله با این امر در نظر گرفته و به صورت مستمر طرح های کنترلی مبارزه با کالای قاچاق را در دستور کار خود قرار می دهد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان با بیان اینکه پدیده قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می زند، خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش پلیس بر این است با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان های مرتبط بتواند این پدیده را به حداقل رسانده و آن را به صورت ریشه ای برطرف کند.

کد N1613285

وبگردی