آفتاب

ابراز امیدواری سخنگوی وزارت خارجه برای بازگشایی دفتر حافظ منافع ایران و کانادا

ابراز امیدواری سخنگوی وزارت خارجه برای بازگشایی دفتر حافظ منافع ایران و کانادا

سخنگوی وزارت خارجه گفت: امیدواریم چند موضوع باقیمانده حل شود و تفاهم‌های لازم ایجاد شود و بتوانیم در نخستین گام دفتر حافظ منافع ایران و کانادا را بازگشایی کنیم تا اتباع دو کشور از خدمات کنسولی استفاده کنند و سپس برای ارتقای روابط در مراحل بعدی تلاش‌هایی انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در خصوص آخرین تحولات در روابط ایران و کانادا گفت: روابط ایران و کانادا تا رسیدن به نقطه مشخص نیازمند گام‌هایی است. روابط دوجانبه را ایران قطع نکرد، بلکه کانادا به صورت یکجانبه و بدون دلیل این روابط را قطع کرد. قطع روابط در مسائل سیاسی ساده است ولی برقراری آن با هر اراده‌ای آسان نیست.

او با بیان اینکه مذاکراتی میان دو طرف پس از پیروزی دولت جدید در انتخابات کانادا در کشور ثالث آغاز شد، تصریح کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل وزرای امور خارجه با یکدیگر گفت‌وگویی درخصوص برقراری روابط داشتند ولی شاید هنوز این روند طی نشده است و منتظریم دولت کانادا برخی موانع ایجاد شده علیه ایران چه در مسائل سیاسی و چه مسائل حقوقی را برطرف کند. امیدواریم چند موضوع باقیمانده حل شود و تفاهم‌های لازم ایجاد شود و بتوانیم در نخستین گام دفتر حافظ منافع دو کشور را بازگشایی کنیم تا اتباع دو کشور از خدمات کنسولی استفاده کنند و سپس برای ارتقای روابط در مراحل بعدی تلاش‌هایی انجام شود.

کد N1613189

وبگردی