آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

نگاه بلند و توسعه محور به دریا موجب پیشرفت سواحل مکران می شود

نگاه بلند و توسعه محور به دریا موجب پیشرفت سواحل مکران می شود

چابهار - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه مسئولان و سرمایه گذاران به توسعه دریا محور، موجب توسعه و پیشرفت سواحل مکران خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در مراسم آغاز بکار همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در چابهار با قدردانی از حضور معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزرا، مسئولان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این همایش اظهار داشت: دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران تلاش های زیادی برای شناسایی فرصت ها و ظرفیت های سواحل چابهار انجام داده است.
وی ادامه داد: مهمترین نگاه در توسعه سواحل مکران باید به دریا باشد چون ارتزاق مردم از آن است.
وی گفت: سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار دارد و اجرای طرح های بزرگ صنعتی، عمرانی، شیلاتی و کشاورزی در این استان، بهترین فرصت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ایرلاین اختصاصی به نام تفتان ایر شده و پایانه مسافری دریایی در چابهار نیز راه اندازی شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت بندر چابهار باید به 86 میلیون تن برسد که در اسفند امسال به 10 درصد ظرفیت کلی یعنی هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید.
هاشمی اظهار داشت: هفته گذشته بخشی از تجهیزات بندر شهید بهشتی وارد چابهار شده که این امر نوید دهنده توسعه سریع این بندر راهبردی کشور است.
وی ابراز امیدواری کرد با نگاه بلند دولت تدبیر و امید، چابهار به زودی کانون توجه جهانی شود و کشورهای همسایه نیز حضور بهتری در این بندر داشته باشند.
همایش 2 روزه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در چابهار از امروز / دوشنبه / آغاز بکار کرد و تا پنجم بهمن ادامه دارد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشور پاکستان و ساحل دریای عمان واقع شده و ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در بخش اقتصادی دارد که در صورت شکوفایی آنها می تواند حوزه جنوب شرق کشور را متحول کند.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1613173

وبگردی