آفتاب

فعالیت احزاب مانع شکل‌گیری باندهای قدرت بدون شناسنامه می‌شود

فعالیت احزاب مانع شکل‌گیری باندهای قدرت بدون شناسنامه می‌شود

رییس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: در کشوری که اساس آن بر پایه مردم سالاری دینی قرار دارد فعالیت احزاب باعث می‌شود که از شکل‌گیری باندهایی که بر مبنای قدرت و بدون شناسنامه فعالیت می‌کنند جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب‌الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در نشست اعلام موجودیت این جبهه گفت: بیش از دو سال است که با تشکل‌های عضو که شامل ۱۵ حزب و تشکل قانونی جلساتی برگزار شده که همه آنها دارای پروانه فعالیت در کشور هستند و همچنین در خانه احزاب صاحب رای هستند و تعدادی هم در شورای مرکزی خانه احزاب حضور دارند.

او در ادامه افزود: اساسنامه مشترکی به امضای احزاب جبهه رفاه، عدالت و پیشرفت رسیده که طی فعالیت‌های دو سال اخیر مبنای کار قرار داشت. 

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه اعلام موجودیت این جبهه به معنی نفی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های مختلف دیگر نیست، افزود: در کشوری که اساس آن بر پایه مردم سالاری دینی قرار دارد فعالیت احزاب باعث می‌شود که از شکل‌گیری باندهایی که بر مبنای قدرت و بدون شناسنامه فعالیت می‌کنند جلوگیری شود. 

او با اشاره به جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: این جبهه متشکل از افرادی مومن و انقلابی است که ممکن است با طیف‌های سیاسی موجود در کشور تطبیق داشته باشند اما براساس نیازها و مشکلات ملی اتفاق نظر وجود دارد. 

او با اشاره به حضور برخی از احزاب به عنوان ناظر در این جبهه گفت: برخی احزاب و فعالان سیاسی به دلیل حضور و معذوریت در جبهه‌های دیگر سبب می‌شود که نتوانند به صورت اعضای اصلی فعالیت داشته باشند اما در جلسات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به صورت ناظر حضور خواهند داشت. 

صدر با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده که با توجه به مسائل ضروری کشور دبیران احزاب براساس تخصص و علاقه خود مسئولیت‌هایی را در این کمیته‌ها برعهده دارند که در این راستا کمیته‌های هشتگانه سیاسی، امور استانی، طرح و برنامه‌ریزی، امور جوانان، اطلاع‌رسانی و ارتباطات، پشتیبانی، امور بانوان و ایثارگران از جمله کمیته‌های هشتگانه است.

او بیان کرد: شوراهای استانی با توجه به دفاتر استانی احزاب و تشکل‌ها متناظر با ۱۵ حزب قانونی موجود در جبهه فعالیت خود را انجام می دهند.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه چهار اصل محوری که مورد تایید رهبری قرار دارد مبنی بر اسلام، انقلاب، امام و رهبری را مدنظر داریم گفت: واژه ها و مواردی که باعث خط‌کشی و تقابل با دیگر نیروها می‌شود پرهیز می‌کنیم لذا اگر زمانی از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نام برده می‌شود این موضوع مبنای کار ما نیست. 

ادامه دارد

کد N1613088

وبگردی