آفتاب

نقاشی‌های بیتا وکیلی در گالری ایوان

نقاشی‌های بیتا وکیلی در گالری ایوان

مجموعه‌ای از جدیدترین آثار بیتا وکیلی در گالری ایوان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، گالری ایوان از روز جمعه ۸ بهمن ماه میزبان مجموعه‌ای از نقاشی‌های بیتا وکیلی است که در ادامه آثار قبلی او و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان امروز به وجود آمده است. در این نمایشگاه که " عبور باید کرد " نام دارد ۱۲ تابلو با تکنیک ترکیب مواد روی بوم به نمایش گذاشته می‌شود.

وکیلی در این مجموعه نوعی دوگانگی‌ و شرایط عبور از آنرا به تصویر می‌کشد. در ابتدا جهان مغشوش امروز ما را تصویر می‌کند و سپس مسیر بیرون رفتن از آنرا پیش روی ما می‌گذارد. تصویری از سازه‌‌های فلزی و شهرسازی مدرن درکنارجنبه‌های شرقی و بافت‌های نرم، می‌تواند نشانگر تلاشی برای نزدیکی شرق و غرب باشد. نقاش در این مجموعه با خوش‌بینی خاصی که نشانگر فرهنگ غنی ایرانی است، برخورد تمدن‌ها را با ترسیم نشانه‌هایی مانند راه‌ها و پل‌ها در کنار فرم‌های جنینی که نمایانگر زندگی هستند به چالش کشیده‌است.

بیتا وکیلی متولد ۱۳۵۲ تهران است. او لیسانس نقاشی را از دانشگاه هنر و معماری و فوق لیسانس را از دانشگاه هنر اخذ کرده است. وکیلی علاوه بر برپایی۷ نمایشگاه انفرادی، در ۲۸ نمایشگاه گروهی و۱۳ حراج داخلی و بین‌المللی نیز شرکت داشته است.

گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد.نمایشگاه "عبور باید کرد "۸ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۵ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

کد N1613083

وبگردی