آفتاب

ادامه جستجو در "طبقه منفی یک" با حفر تونل/ احتمال نشست جدید در صورت بی‌احتیاطی

ادامه جستجو در "طبقه منفی یک" با حفر تونل/ احتمال نشست جدید در صورت بی‌احتیاطی

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو با اشاره به اینکه ۴ پیکری که شب گذشته در طبقه منفی یک پاساژ کشف شد، برخی از آن ها از ناحیه سر و گردن آسیب های زیادی دیده بودند، افزود: جستجو در طبقه منفی یک با حفر تونل و کانال ادامه خواهد داشت اما اگر مقدور نباشد، با برداشت آوار به طبقات پایین دسترسی پیدا می‌کنیم.

جلال ملکی (سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو) در گفتگو با ایلنا، در تشریح آخرین وضعیت آواربرداری پلاسکو، اظهار داشت: در بخش های شرقی تقریبا عملیات جستجو به اتمام رسیده و نیروها مشغول حمل و جابه جایی آوارها و نخاله ها هستند. جستجو برای یافتن احتمالی پیکر شهدا در جبهه غربی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴ پیکری که شب گذشته در طبقه منفی یک پاساژ کشف شد، برخی از آن ها از ناحیه سر و گردن آسیب های زیادی دیده بودند، افزود: جستجو در طبقه منفی یک با حفر تونل و کانال ادامه خواهد داشت اما اگر مقدور نباشد، با برداشت آوار به طبقات پایین دسترسی پیدا می کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران ادامه داد: وزن و حجم آوار بسیار زیاد و عملیات سخت و حساس است؛ به طوری که اگر یک تکه دیوار یا بتن با بی احتیاطی برداشته شود،  احتمال رخداد نشست جدیدی وجود دارد.

کد N1613038

وبگردی