آفتاب

کمبود 38 هزار اقامتگاه بوم گردی در کشور

کمبود 38 هزار اقامتگاه بوم گردی در کشور

کاشان - ایرنا - مدیر کل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 38 هزار اقامتگاه بوم گردی در کشور کم داریم که ایجاد حدود 2 هزار اقامتگاه در طول برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد علی فیاضی عصر یکشنبه در نشست با مدیران اقامتگاه های کاشان در خانه تاریخی عامری های این شهر اظهار کرد: با وجود کمبود اقامتگاه بوم گردی در کشور، پیش بینی تاسیس 2هزار اقامتگاه در برنامه ششم توسعه کم به نظر می رسد.
وی بیان کرد: 32 هزار دهیار ظرفیت های فرهنگی، تفریحی، مذهبی و طبیعی خود را با مسئولان میراث فرهنگی کشور مطرح کردند و توسعه گردشگری روستایی می تواند بعنوان یک محور در برنامه ششم مطرح شود تا بتوانیم مردم را در روستاها نگه داریم و کمتر شاهد حاشیه نشینی در شهرها باشیم.
وی با بیان این که امروز ظرفیت گردشگری در کشور مهم جلوه داده شده است، گفت: گردشگری به عنوان اصل از طرف رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده است و ایشان بر پنج برابر شدن گردشگری خارجی در طول برنامه ششم تاکید دارند.
فیاضی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی توسعه بوم گردی می تواند به ایجاد اشتغال پایدار کمک زیادی کند که امروز بوم گردی محور بحث شورای امنیت ملی کشور هم قرار گرفته است.
وی گفت: توسعه بوم گردی در مناطق محروم می تواند زمینه اشتغال جوانان را ایجاد کند و باعث مهاجرت معکوس شود که این مساله بسیار با اهمیت است.
وی با بیان این که امروز بحرانی ترین مساله، اشتغال جوانان است، اظهار کرد: 11 درصد از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می کنند که باید به شکلی ساماندهی شوند و توسعه گردشگری می تواند نقش مهمی در حل این مشکل داشته باشد.
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه معاون طبیعت گردی این سازمان ، مدیر کل و معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به منظور بررسی مشکلات و بازدید از اقامتگاه ها و خانه های تاریخی کاشان سفری یک روزه به این شهر داشتند.
شبک **7408/7472 * 1917*خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشار دهنده:سید محمدباقر نوربخش
کد N1612496

وبگردی