آفتاب

سامانی: وزارت کشور و وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج کشور هماهنگ هستند

سامانی: وزارت کشور و وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج کشور هماهنگ هستند

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت کشور گفت: هماهنگی‌های خوبی بین وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور به موازات اقدامات انجام شده در داخل کشور ایجاد شده و اقدامات بعدی در زمان خود انجام خواهد شد.

سید سلمان سامانی با اشاره به برگزاری دومین جلسه ستاد انتخابات افزود: در این جلسه کمیته های تخصصی ستاد انتخابات کشور گزارشی از اقدامات اخیر خود را به ستاد ارایه کردند.

وی با اشاره به مهمترین مواردی که در دومین جلسه ستاد انتخابات کشور مطرح شد یکی از این موارد را بحث تمهیدات اجرایی و پشتیبانی عنوان کرد و اظهارداشت: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث تمهیدات اجرایی و پشتیبانی انتخابات سال آینده ارایه شد که آمادگی کاملی در این حوزه ایجاد شده است.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور گفت: همچنین گزارشی در مورد هیات بازرسی ستاد انتخابات کشور ارایه شد که اعضا بر این نکته تاکید کردند که این حوزه باید با دقت بالا حسن جریان انتخابات و رعایت قوانین و مقررات را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

سامانی یادآور شد: به عنوان یکی از مهمترین محورها بحث عدم استفاده از امکانات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در انتخابات که هیات های بازرسی مورد رصد قرار می دهند مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه در مورد هماهنگی هایی که بین ستاد انتخابات کشور و وزارت امورخارجه برای اخذ رای ایرانیان مقیم خارج از کشور ایجاد شده گزارشی ارایه شد که هماهنگی های خوبی بین وزارت کشور و وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ایجاد شده و اقدامات بعدی در زمان خودش انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه ستادهای انتخابات در استان ها تشکیل شده مواردی که در برخی استان ها تصمیم گیری شده بود در ستاد انتخابات کشور مطرح شد و در رابطه با اقداماتی که باید در سطح استان ها به صورت متحد و با یک رویه واحد دنبال شود تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

تمام ظرفیت ها را بکار می گیریم تا آحاد ملت بتوانند از حقوق اساسی خود استفاده کنند

سامانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مدیریت سخنرانی ها و مراسم ها در آستانه انتخابات چه تمهیداتی پیش بینی شده است؟ اظهارداشت: در رابطه با بحث فعالیت های سیاسی در سراسر کشور، از شروع بکار دولت تدبیر و امید، توسعه نشاط و آرامش سیاسی را به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای خودمان تعریف کردیم و از هر گونه فعالیت سیاسی گروه ها و افراد در چارچوب قانون استقبال می کنیم و این را وظیفه وزارت کشور می دانیم که از حق مشارکت سیاسی مردم صیانت کنیم.

وی ادامه داد: در کنار آن در قانون انتخابات چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محدودیت های زمانی برای تبلیغات انتخاباتی پیش بینی شده است. آنچه به لحاظ مصداقی، مصداق تبلیغات زودرس انتخابات باشد قطعا وزارت کشور به عنوان مجری قانون انتخابات با آن برخورد خواهد کرد و بر حسن اجرای قانون انتخابات تاکید می کند.

قائم مقام وزیر کشور در امورمجلس و استان ها گفت: در کنار این امر، آنچه به عنوان فعالیت سیاسی، مشارکت سیاسی، حق آزادی بیان، اظهارنظر و تجمعات قانونی که در قانون اساسی به عنوان حقوق اساسی ملت از آن یاد شده را صیانت و پاسداری می کنیم و تمام ظرفیت ها را بکار می گیریم تا آحاد ملت بتوانند از حقوق اساسی خود به نحو شایسته ای استفاده نمایند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور برگزار می شود.

۴۵۲۱۴

کد N1612382

وبگردی