آفتاب

سازمان‌های شهرداری نقش ماهیتی خود را انجام دهند

سازمان‌های شهرداری نقش ماهیتی خود را انجام دهند

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنچه که امروز شهر تهران به آن نیاز دارد اجرا وظایف سازمان‌های شهرداری در قالب نقش‌های ماهیت‌شان است.

به گزارش ایلنا، محمد حقانی در سیصد و بیست و دومین جلسه شورا گفت: اگر این تعداد آتش‌نشان زیر آوار نمانده بود امروز این حرف‌ها و سخنان در مورد لزوم تجهیز ایمنی نبود و چه بسا کسی هم به کسبه رسیدگی نمی‌کرد از این‌رو باید گفت آتش‌نشانان هم در حیات و هم در مماتشان سر منشا خیر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد فراهم آوردن شرایطی برای امدادرسانی سریع آتش‌نشانان است. آنچنانکه در این حادثه به گفته آتش‌نشانان حتی کسی به سخنان آنان گوش فرا نمی‌داد و یا آنکه ترافیک موجود در مسیر سبب تاخیر در رسیدن نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه شده است. آیا این شهر 10 میلیونی همواره باید در حال آموزش باشد.

حقانی افزود: ما طرح تفصیلی داریم که در آن به صراحت گفته شده در گسل‌ها نباید ساخت و ساز شود اما نه تنها حریم گسل‌ها حفظ نمی‌شود بلکه ساخت و ساز هم در آن انجام می‌شود. ما شرکت ساماندهی مشاغل داریم اما کسی نمی‌پرسد چرا در مجتمع پلاسکو هم تولیدکننده هم توزیع‌کننده و هم انبار وجود دارد.

رییس کمیته محیط زیست خاطرنشان ساخت: اگر این اتفاق در بازار بی‌افتد چه باید بکنیم ؟ لذا باید گفت آنچه امروز باید مورد اهمیت باشد عمل سازمان‌ها به نقش ماهیت‌شان است . سازمانی مانند بهشت‌زهرا باید به واقع سازمان بهشت‌زهرا باشد نه در اسم و حرف و نیز به تبع آن دیگر سازمان‌های شهرداری.

کد N1612375

وبگردی