آفتاب

سلطانی فر:حوزه ورزش و جوانان در برنامه ششم متحول می شود/ ایجاد خانه جوان استان ها تا 25 اسفند

سلطانی فر:حوزه ورزش و جوانان در برنامه ششم متحول می شود/ ایجاد خانه جوان استان ها تا 25 اسفند

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های احکام برنامه ششم توسعه کشور و با تاکید بر تحول مدیریتی،اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه شاهد تحول بزرگ در حوزه ورزش و امور جوانان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در نشست مدیران کل ورزش و جونان استانها که در محل این وزارتخانه برگزار شد،با ابراز تاسف عمیق از فاجعه ساختمان پلاسکو، عظمت، شکوه، وحدت، آگاهی و بلوغ مردم را در همراهی با حادثه دیدگان و ابراز همدردی وسیع با شهادت آتش نشانان ستایش کرد.
سلطانی فر یکی از سیاست های اصلی این وزارتخانه را پرداختن به امور جوانان، حل و پیگیری مشکلات این قشر و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در امور جوانان عنوان کرد.
به گفته وزیر ورزش و جوانان تا 25 اسفند ماه سال جاری 19 استانی که خانه جوان ندارند، باید با پیگیری ادارات کل ورزش و جوانان با توجه به اعتباراتی که در این زمینه وجود دارد خانه جوان خود را راه اندازی کنند.
سلطانی فر با اشاره به توجه و رویکرد دولت که پیگیری مسائل مربوط به جوانان را در اولویت قرار داده است،گفت: نقش وزارت ورزش و جوانان در امور جوانان، نقش هماهنگی و هم افزایی با ظرفیت دیگر دستگاه های دولتی است.
وی همچنین به برگزاری مستمر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها تاکید و اظهار داشت: انتظارم از مدیران کل استان ها توجه و تمرکز ویژه بر امور جوانان است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد ما رسیدگی به امور جوانان و فراهم کردن ساز و کاری است که جوان ها بتوانند فعالیت خوبی در جامعه داشته باشند.
سلطانی فر با اشاره به برگزاری نشست جوانان با چهار عضو کابینه در ماه قبل و همینطور برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان که دیروز ( شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: آنچه مسلم است جوان ها دوره انتقال به عرصه مدیریت را طی می کنند و بایستی ساز و کار انتقال تجربه و احاطه و همچنین تسلط کامل آنها برای ورود به مدیریت های مختلف را فراهم کنیم.
در بخش دیگری از این نشست سه ساعته، وزیر ورزش یکی دیگر از رویکردهای مهم این وزارتخانه را حضور گسترده بانوان در حوزه های مدیریتی ورزش دانست و مدیران کل ورزش و جوانان استان ها را به استفاده از توان مدیریتی بانوان در پست های مختلف برای اداره امور ورزش و جوانان توصیه کرد.
سلطانی فر نقش ادارات کل و فدراسیون های ورزشی در توسعه و پیشرفت ورزش کشور را بسیار مهم برشمرد و با تاکید بر نظارت و ارزیابی مستمر آنها به منظور بهبود در تسریع امور، اظهار داشت: فدراسیونها و ادارات کل از ارکان اصلی ورزش کشور هستند و اگر عملکرد خوبی داشته باشند و با برنامه و دقت نظر حرکت کنند قطعا حال ورزش کشور هم خوب خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان همچنین انتظارش از مدیران کل استانی را اراده، حرکت، همت و رویکرد جدید اعلام کرد و خواستار تعامل آنها با دیگر ظرفیت های قانونی در استان ها شد.
وی خاطرنشان کرد: تعامل هر مدیرکل ورزش و جوانان با ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و دستگاه های مرتبط می تواند موجب حل بسیاری از مشکلات هر منطقه شود.
به گفته وزیر ورزش و جوانان احکام بسیار خوبی در قالب برنامه ششم توسعه برای حوزه های ورزش و جوانان تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است که در خلال اجرای آن تحول بزرگی در حوزه ورزش و جوانان به وجود خواهد آمد.
سلطانی فر در ادامه این بحث تاکید کرد: این اتفاق خوب در قالب برنامه ششم باید با تحول مدیریتی هم همراه باشد چرا که تحول در توسعه، ابتدا در تحول مدیریتی و منابع انسانی رخ خواهد داد بنابر این مدیران باید نظارت قوی داشته باشند و به خوبی اولویت ها را مشخص کنند تا این احکام خوب ورزش و جوانان در عرصه اجرا منجر به اتفاقات موثری شود.
عضو کابینه تدبیر و امید سپس برگزاری مسابقات مختلف و بین المللی در استان ها را مورد توجه قرار داد و با اشاره به این مهم که میزبانی رویدادهای مهم ورزشی و بین المللی در استان های مختلف به ویژه استان های مرزی و محروم می تواند موجب رونق ورزش در آن مناطق شود گفت: این امر همچنین می تواند موجبات شور و شعف را در بین جوانان به وجود آورد و سبب ساز همگرایی و احساس تعلق خاطر اقوام مختلف کشور شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این مهم که ستاد بازیهای آسیایی 2018 و بازیهای المپیک 2020 در این وزارتخانه آغاز به کار کرده گفت: همه استان ها باید با تشکیل این ستاد در استان های خود نگاه برنامه محور و چهارساله به ورزش داشته باشند.
سلطانی فر بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، رقابت های داخل سالن و همچنین المپیک زمستانی را از جمله رویدادهای مهم قبل از بازی های آسیایی و المپیک عنوان کرد که باید استان ها نیز با تشکیل ستاد بازی ها برنامه ریزی خوبی برای موفقیت در آن داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان همچنین توجه به استعداد های مناطق مختلف را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: استان ها و فدراسیو ن ها باید شرایطی را ایجاد کنند که استعدادهای مناطق مختلف زمینه بروز داشته باشند و باید دورانی که جوانان شایسته به دلیل کمبود امکانات و بی توجهی از حق خود محروم می شدند پایان یابد.

** وقت افزایش تعداد رشته های مدال آور در المپیک فرا رسیده است
سلطانی فر در ادامه سخنان خود با تاکید بر توجه بیشتر به رشته های ورزشی پایه و پرمدال ،افزود: دیگر وقت آن رسیده که تعداد رشته های مدال آور ایران در بازی های المپیک افزایش یابد و به همین دلیل قابل قبول نیست که فدراسیونی توجیه کند که جایگاه خوبی در دنیا نداریم و وعده المپیک 2024 می دهند بنابراین باید به سمت و سوی مدال آوری با برنامه ریزی منطقی حرکت کرد.
وزیر ورزش مدیران کل را به بهره گیری از ظرفیت های قانونی به منظور پیشبرد امور ورزشی و جوانان و درآمدزایی توصیه کرد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از ملا ک های ارزیابی ادارات کل استانی دانست.
سلطانی فر سرانه فضاهای ورزشی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی را قبول ندارم چرا که هر مکان ورزشی که دستگاه های مختلف دولتی و حتی بخش خصوصی احداث کرده اند به لحاظ قانونی و نقش حاکمیتی، نظارت بر چگونگی عملکرد، ایمنی، خدمت رسانی و چگونگی بهره برداری از آنها با وزارت ورزش و جوانان است به همین دلیل برای استفاده بهتر مردم از امکانات ورزشی باید از همه این امکانات استفاده شود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به سالن ها و مجموعه های ورزشی دیگر دستگاه ها، کارگروهی تشکیل خواهد شد تا سرانه دقیق فضاهای ورزشی را استخراج کند؛ آنچه مسلم است ما در کشور کمبود فضای ورزشی نداریم اما باید به درستی مدیریت شود تا مردم بتوانند از آن ها استفاده مناسب داشته باشند.
سلطانی فر گفت: مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه سخت افزاری ورزش کارنامه خوبی داشته است و حتی در توسعه ورزش قهرمانی اگر المپیک را ملاک ارزیابی قرار دهیم متوجه می شویم که از 18 مدال طلا ،14 طلا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است.
وزیر ورزش و جوانان به رونق اقتصاد ورزش هم تاکید کرد و اظهار داشت: اقتصاد ورزش در ایران باید با ایجاد ساز و کارهای قانونی فعال شود هر چند که یکی از گام های اساسی برای حضور بخش خصوصی در ورزش با قانون معافیت مالیاتی در مجلس شورای اسلامی برداشته شده است اما باز هم باید شرایط بهتری را برای رونق اقتصادی ورزش فراهم کنیم و نباید فقط به احکام خوبی که در قالب برنامه ششم گرفته شده بسنده کرد چرا که فعالیت های ورزشی در کشور واقعا گسترده است.
سلطانی فر با اشاره به سیاست تشویقی این وزارتخانه برای بخش خصوصی و تفاهم نامه 50 میلیارد تومانی با صندوق کار آفرینی اظهار داشت: انتظار می رود استان ها نیز بخش خصوصی را برای دریافت این تسهیلات تشویق کنند .
وی همچنین تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استانها را مورد توجه قرار داد و گفت: پروژه های عمرانی به هر میزان که بتوانند به آنها واگذار می شود.
وزیر ورزش و جوانان مستندسازی با تامین منابع مالی را از وظایف مهم استانها بر شمرد و گفت: حتما باید ارتباط اسنادی بین اقدام های مختلف را ثبت و نگهداری کنید.
سلطانی فر دقت و رسیدگی کامل به وضع معیشت کارکنان وزارت ورزش و جوانان را نیز به مدیران خود گوشزد کرد و گفت: مسایل رفاهی و امنیت شغلی کارکنان و کارشناسان وزارتخانه در استانها بسیار مهم است.
وزیر ورزش در نهایت ملاک های مهم ارزیابی مدیران کل استانی را عملکرد در حوزه جوانان، زنان، استعدادیابی و نظارت بر پروژه های عمرانی بر شمرد.
نشست روز یکشنبه مدیران کل استانها با برگزاری جلسات با معاونت های مختلف دنبال شد.
ورزشی**9129** 1701
تنظیم کننده: مهدی رهبر* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1612303

وبگردی