آفتاب
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران؛

راهنماهای بالینی به ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی اضافه شود

راهنماهای بالینی به ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی اضافه شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خواستار اضافه شدن راهنماهای بالینی به شروط ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کبیر در جلسه ابلاغ رسمی ۲۰۰ راهنما و دستورالعمل بالینی در محل وزارت بهداشت گفت: راهنماهای بالینی یکی از مهمترین کارهایی است که بالاخره به نتیجه رسیده است و می توان در افزایش کیفیت خدمات پزشکی از آن بهره برد.

وی افزود: راهنماهای بالینی باید ضمانت اجرایی داشته باشند و به عنوان یکی از شروط ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی مد نظر قرار گیرد.

کبیر افزود: سازمان بیمه گر باید از منابع و خدمات صیانت کنند و این کار با اجرایی شدن هر بهتر راهنماهای بالینی می تواند اصلاح نظام پرداخت را کلید بزند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: ثبت درست داده ها می تواند در این زمینه موثر باشد که یکی از نمونه های آن این است که سال گذشته با اجرای درست برخی از راهنماهای بالینی و کمک دانشگاه های علوم پزشکی توانستیم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان حفظ منابع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پزشکی مبتنی بر شواهد یک اصل مهم در دنیا است که وزارت بهداشت نیز گام های خوبی در این زمینه برداشته است و راهنمای بالینی می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

کبیر خواستار مشخص شدن حوزه های کاری در اجرای راهنمای بالینی و جلسات مشترک و مستمر با مدیران بیمه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی شد.

کد N1612208

وبگردی