آفتاب

امیدوارم ترامپ و پوتین برای صلح جهانی همکاری کنند

امیدوارم ترامپ و پوتین برای صلح جهانی همکاری کنند

ایلنا: رهبر بوداییان جهان گفت که امیدوار است که رئسای‌جمهوری آمریکا و روسیه برای صلح جهانی با هم کار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دالایی لاما» رهبر مذهبی بوداییان جهان گفت که امیدوار است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جهموری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای دستیابی به صلح جهانی با یکدیگر همکاری کنند.

این رهبر مذهبی که در تبعید به سر می‌برد، گفت که جهان به رهبرانی با انگیزه و روحیه نیاز دارد. وی این سخنان را روز شنبه در برنامه‌ای که در دهلی‌نو از سوی یک گروه صنعتی ترتیب داده شده بود، بیان کرد.

وی گفت که جهان در حرکت به سمت صلح و عدم خشونت است و وی امیدوار است که ترامپ و پوتین به یکدیگر نزدیک شده و برای ایجاد صلح جهانی با هم همکاری کنند.

دالایی لاما در ماه نوامبر در مغولستان گفت که «هیچ نگرانی‌»‌ در رابطه با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا نداشته و به دنبال دیدار با وی پس از تصدی این سمت است. ترامپ جمعه گذشته رسما وارد کاخ سفید شد.

دالایی لاما تا کنون با روسای جمهوری پیشین آمریکا از جمله «باراک اوباما»‌رئیس‌جمهوری سابق این کشور دیدار کرده است. چنین دیدار‌هایی تا کنون موجب خشم پکن شده که وی را به تلاش برای جدایی تبت از چین متهم کرده است. دالایی لاما گفت که وی تنها می‌خواهد که این منطقه تحت حکومت چین از استقلال بیشتری برخوردار باشد.

 

 

کد N1612172

وبگردی