آفتاب

برگزاری چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در ارگ بم

برگزاری چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در ارگ بم

تبریز - ایرنا - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در ارگ بم طی سال آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن طالبیان روز یکشنبه در پیام خود به چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در آذربایجان شرقی آورده است: این کنگره در 8 محور اصلی با نگاه و بر مبنای مطالعه کمیته های علمی ایکوموس جهانی برگزار می شود.
وی حوزه های فرهنگی - طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی استان، منظر فرهنگی و شهر تاریخی و سازه در تاریخ معماری و شهرسازی را از جمله محورهای این کنگره اعلام کرد.
در این پیام، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته نیز از دیگر محورهای اصلی این کنگره اعلام شده است.
در ادامه این پیام آمده است: بیش از 1 سال از آغاز به کار دبیرخانه مرکزی این کنگره می گذرد و از نیمه اسفند سال گذشته دبیرخانه های استانی آغاز به کار کرده و از 14 تا 17 اسفند امسال در تمام استان های کشور برگزار می شود.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیام خود آورده است: پیش از برگزاری چهارمین کنگره ملی در بم، این کنگره در تمام استان های کشور به صورت ادواری برگزار می شود تا این رویکرد در استان ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مداوم و پایدار کمک کند.
به گزارش ایرنا ، چهارمین کنگره استانی معماری و شهرسازی در آذربایجان شرقی به مدت دو روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار و در این مدت 12مقاله ارائه می شود.
در اولین روز از آغاز به کار آن، کتاب کنگره نیز با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183/6183
کد N1612116

وبگردی