آفتاب

امین الضرب بنیان بخش خصوصی در کشور را شکل داد

امین الضرب بنیان بخش خصوصی در کشور را شکل داد

شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: جلوگیری از سوءاستفاده عمال دیوانی و سپردن امور تجاری به نهادهای مدنی از جمله فعالیت‌های امین الضرب بود و توانست بنیان بخش خصوصی را شکل داده و اهداف آن را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان اقتصادی به مناسبت 133 سال تاسیس اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: 133 سال پیش اتاق بازرگانی تهران به همت یکی از فرزندان اصیل این مرز و بوم که دل و اندیشه و عمل را به هم آمیخته بود، تاسیس شد و این همه را برای سرافرازی میهن و بالندگی مردم در مسیر اعتلای کشور قرار داد.

وی گفت: امین الضرب با برخورداری از اخلاق، تقوا و صبر توانست حاکمیت خود را در آن دوران داشته باشد و بتواند از مجلس وکلای تجار هم دفاع کند و مشاور صدیقی در اعتلای دولت باشد.

شافعی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سوءاستفاده عمال دیوانی و سپردن امور تجاری به نهادهای مدنی از جمله فعالیت‌های او بود و توانست بنیان بخش خصوصی را شکل داده و اهداف آن را پیگیری کند.

وی با طرح این پرسش که چه مدیران و رهبرانی پایدار می‌شوند، افزود: مدیران ماندگار افرادی هستند که در اداره امور یک سازمان تنها اهداف اقتصادی را دنبال نمی‌کنند بلکه اهداف اجتماعی را نیز پیگیرند تا سازمان و جامعه با هم ارتقاء یابند.

رئیس اتاق ایران  خاطرنشان کرد: مدیران ماندگار رهبرانی هستند که قادرند تعادل لازم بین انسان و ماشین و احساس و منطق و امور شخصی و اجتماعی را دنبال کرده و معیشت و فضیلت را به نفع رستگاری انسان فراهم کنند.

شافعی تصریح کرد: یک مدیر ماندگار، یک رهبر عاشق و عاقل است زیرا عشق و عقل هم‌تراز تمدن بشریت است و با مطالعه زندگی افراد کامیاب از هر صنف گروهی متوجه می‌شویم که نقش عشق بیش از عقل در کامیابی انسان‌ها مطرح است و فکر بدون احساس هیچ گاه ایجاد حرکت شتابنده نمی کند.

وی گفت: در بین ما تجاری هستند که شاید توانایی علمی بالایی نداشته باشند اما به هوشیاری خود اطمینان می‌کنند و کارها را پیش می‌برند.

وی در خاتمه گفت: اتاق ایران در ادامه حیات بالنده که با نهاد مجلس وکلای تجار کاشته شد امروز تجربه گسترده و ملی را دنبال می‌کند و این جانب با تعظیم و تکریم به همه پیشکسوتان و کارآفرینان از همه دعوت می‌کنم تا امروز که نیاز به تعالی اخلاقی در جامعه حس می‌شود بیش از پیش یکدیگر را دریابیم.

کد N1611840

وبگردی