آفتاب

شاخص کل بورس 175 واحد پایین آمد

شاخص کل بورس 175 واحد پایین آمد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار، هفته گذشته، روندی مثبت را پشت سرگذاشت به طوری که حدود یک درصد رشد کرد و از رقم 78 هزار و 622 واحد به رقم 79 هزار و 382 واحد رسید.

به گزارش ایلنا؛ شاخص کل بورس در نخستین روز کاری بهمن ماه، 175 واحد افت کرد و در پله 79 هزار و 206 واحدی ایستاد.

اما معاملات هفته جدید کاری بورس با افت قابل توجه شاخص آغاز شد که با کاهش حجم معاملات نیز همراه بود.

در معاملات امروز، بیش از 687 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 859 میلیارد ریال در 43 هزار و 577 نوبت داد و ستد شد.

همه شاخص های بازار سرمایه نیز امروز کاهش داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 61 واحد، شاخص کل (هم وزن) 47 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 37 واحد، شاخص آزاد شناور 323 واحد و شاخص بازار اول 150 واحد، شاخص بازار دوم 228 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز هفت واحد افت کرد.

گروه خودرویی که در هفته گذشته از وضعیت معاملات مطلوبی برخوردار بود و حتی به رشد شاخص نیز کمک کرد، امروز، وضعیتی متفاوت داشت به گونه ای که نمادهای خودرو (ایران خودرو) و خساپا (سایپا) در کنار نمادهای پالایشگاهی شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شیراز (پالایش نفت شیراز) با بیشترین تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند.

در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان) و فخوز (فولاد خوزستان) با بیشترین تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.

بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم فولاد خوزستان، حق تقدم کارخانجات قند قزوین، حق تقدم فیبر ایران و کنترل خوردگی تکین کو تعلق داشت.

حق تقدم سرمایه گذاری البرز، حق تقدم سرمایه گذاری غدیر، حق تقدم پارس خودرو، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن و کشاورزی و دامپروری مگسال نیز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شد.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز، با افت 2 پله ای به رقم 842 واحد رسید.

کد N1611795

وبگردی