آفتاب

کارخانه فرآوری طلای ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد

کارخانه فرآوری طلای ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر طرح اجرایی معدن طلای مزرعه شادی ورزقان گفت: کارخانه فرآوری طلای این معدن در تیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.رضا صادقی گرگری ...

دنیای اقتصاد – تبریز – رامین نیک‌رفتار:مدیر طرح اجرایی معدن طلای مزرعه شادی ورزقان گفت: کارخانه فرآوری طلای این معدن در تیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.رضا صادقی گرگری اظهار کرد: احداث کارخانه در شرایط جوی که گاهی سرما به 28درجه زیر صفر هم می‌رسد، با پیشرفت 30 درصد ادامه دارد.

وی گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 9 میلیون دلاری چین طبق برنامه زمان‌بندی قرار است تا تیر سال آینده به بهره‌برداری برسد. صادقی در مورد مشخصات معدن خاطرنشان کرد: ذخیره تقریبی این معدن 2 میلیون و 175 هزار تن با عیار 7 گرم در تن است و سالانه 650 کیلو کنسانتره با عیار 70 گرم در تن خروجی این کارخانه خواهد بود. وی افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه، 100 نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌کار خواهند شد. مدیر طرح معدن طلای مزرعه شادی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه خریداری شده و منتظر اتمام محل کارخانه برای نصب هستیم، گفت: دستگاه‌های این کارخانه به روز بوده و با شرایط زیست‌محیطی کاملا سازگار است.

کد N1611428

وبگردی