آفتاب

بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی اصفهان بحرانی شد

بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی اصفهان بحرانی شد

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را دچار ورشکستگی کرده است.

دکتر غلامرضا اصغری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: به همین دلیل دیگر نمی‌توانیم خدمات دارویی،تجهیزات پزشکی و حتی غذا در اختیار بیماران قرار دهیم. شرکتی که با آن‌ها قرارداد بسته ایم و غذای بیماران را تهیه می‌کند،هفت میلیارد تومان از دانشگاه طلبکار است.با شرکت‌های دارویی نیز دچار مشکل هستیم و به دلیل بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی که به آن‌ها داریم، دارو نمی‌دهند.

وی با بیان این که اعتبارات مورد نیاز برای تامین دارو،تجهیزات پزشکی و غذا را به سختی تامین می کنیم،تصریح کرد:هم اکنون با پول بخش عمران،آموزش و بهداشت که صرفا باید به این بخش‌ها اختصاص پیدا کند دارو،تجهیزات پزشکی و غذا برای بیماران تهیه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد:برای این که خدمات ارائه شده به بیماران با مشکل مواجه نشود، ناچاریم از بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند، وجه نقد دریافت کنیم. در ازای آن نیز به بیماران صورتحساب می‌دهیم تا با مراجعه به تامین اجتماعی هزینه درمان‌شان را دریافت کنند.

کد N1611362

وبگردی